Follow Instagram @sofinahlamudin

Friday, April 19, 2013

Kenapa Awak? – Saya Pun Tak Tahu


Saya ada ramai kawan. Awak tahu tak tu?.. Saya boleh cari mereka di mana sahaja saya mahu. Saya tahu di mana mereka berada. Saya boleh tanya, mereka ada masa tak untuk keluar dengan saya. Borak kosong. Saja nak jumpa. Bosan lah duduk rumah. Lagipun awak tak ada sekarang. Kalau diorang tak free, saya boleh cari kawan yang lain. Ramai lagi kawan-kawan saya. Perempuan dan lelaki. Hensem dan cantik-cantik. Ada yang kelakar dan ada juga yang banyak ilmu. Mesti seronok jumpa diorang kan awak?

Saya memang ada ramai kawan.Saya tak tipu. Saya boleh sms diorang kalau saya mahu. Untuk apa? suka-suka SMS. Dulu saya selalu buat. Nak borak sebab saya bosanlah kat rumah. Saya nak borak-borak dengan diorang. Lama dah sunyi sepi tak dengar berita. Saya minta maaf sebab saya sangat sibuk sampai lupa nak kontek kawan-kawan. Sibuk sangat dengan awak. Saya lebih sibuk dengan awak berbanding diorang.

Saya seorang yang gila internet juga.Mesti awak dah tau kan? Saya boleh chatting dengan sesiapa sahaja yang saya suka kalau saya nak. Tak kiralah lelaki atau perempuan, tua atau muda sebab saya sangat suka berkawan dan jumpa kawan baru. Dah lama tak buat macam tu sebab saya ada awak. Mestilah saya chat dengan awak.

Saya juga ada keluarga. Ada ayah. Ayah suka tengok movie. Saya boleh tengok movie dengan ayah mesti ayah gembira sebab dah lama saya tak luang masa dengan ayah.Asyik luang masa dengan awak je. Macam tu juga mak. Saya boleh tolong-tolong mak. Dah lama saya tak kacau-kacau mak. Asyik kacau awak je. Saya ada anak-anak buah. Comel-comel dan nakal macam saya. So, saya boleh lah main dengan diorang dan buli diorang! Macam saya buli awak selalu tu. haha! Kan saya selalu buli awak kan? Awak tau tak muka awak jadi comel bila saya buli awak? Saya suka sangat sampai rasa tak nak berhenti buli awak. Saya terhibur sangat. :) Saya juga ada kakak, kakak saya baik hati. Selalu ada topik untuk borak dengan saya tapi saya selalu malas nak borak dengan dia sebab saya rajin borak dengan awak.

Saya ada banyak perkara. Ada macam-macam. Kawan, Keluarga, Kemudahan dan sebagainya. Tapi semua tu hampir terabai kerana saya ada awak. Saya lebih cenderung untuk awak.

Saya suka buat apa sahaja dengan awak berbanding orang lain.
Saya lebih gembira kalau borak dengan awak berbanding dengan orang lain.
Saya lebih suka cerita dan bagitahu macam-macam perkara dengan awak berbanding orang lain.

Walaupun kadang-kadang cerita saya sama sahaja, tapi saya lebih suka cakap dengan awak.
Bukan saya tidak suka orang lain tapi awak lebih disukai oleh saya berbanding yang lain.

Saya tau ada ramai kat luar sana nak dengar cerita saya tapi saya nak awak yang dengar dulu.

Jadi, bila awak tak ada, saya tercari-cari awak walaupun, orang lain ada depan mata saya. Malah mereka lebih banyak masa dan perkara boleh kongsi bersama saya. Saya bagaimana pula awak? Kenapa macam tu awak? Kenapa mesti awak yang saya cari? Awak hanya seorang. Mereka ramai. Tapi bila awak tak ada, saya rasa macam semua orang tak ada. Kenapa? - Saya tak tahu.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .

Follow my blog with Bloglovin 💋

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.