SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Sabtu, 22 Jun 2013

Dah Dua Kali Kita Jumpa

Assalammualaikum Readers dan Bloggers,

Hari ni perasaan "rindu" datang lagi.. Punca? Mungkin kerana "kosong" ? "Sunyi" ? semua itu adalah konflik dalam diri yang hanya kita sahaja yang tahu. Kadang-kadang saya sendiri pun tak faham kenapa..sedangkan itu pilihan sendiri, kenapa perlu ada konflik diri lagi? Apa-apapun, semuanya ada jawapan dalam sebuah buku yang sedang saya cuba habiskan membacanya.


But,
Bukan itu yang saya nak share. Just nak tulis mengenai seseorang yang saya "jumpa" dalam mimpi. ? Ntah..mainan tidur agaknya.. dah dua kali saya "jumpa" dia.

Perjumpaan pertama, saya tak berapa sure apa aktiviti yang saya join hingga saya terpaksa ke company tersebut. Di syarikat tersebut ada seorang kakak (gaya muslimah - islamic) dan saya bertemu dia untuk membuat pengesahan dokumen or something la.. tak berapa ingat. Its just.. dalam mimpi cabuk saya. HAHA. Tu pun dah lama dah.. Teringat semula apabila semalam mimpi jumpa kakak tu lagi.

Perjumpaan kedua, saya datang ke sana lagi dengan membawa sebuah fail yang berisi sijil-sijil saya. Saya pergi ke sana untuk interview masuk kerja. Perasaan saya waktu tu adalah perasaan YAKIN, GEMBIRA, HEBAT dan seorang yang optimis! (rindu perasaan ni..). Saya pergi ke syarikat tu sendiri tanpa dipanggil actually.

Then,
Saya jumpa kakak tu lagi..at first, dia minta saya tunggu sekejap sebelum sesi temuduga tersebut. Beberapa minit kemudian, pembantu dia panggil saya dan saya diminta masuk ke ofis dia. But, tak sempat masuk ofis dia, dia dah keluar dari ofis dan berjumpa saya. Apapun yang berlaku dalam mimpi tu biarlah rahsia. :)

Cuma,
Saya nak share apa yang dia kata kat saya :

"Kalau kita boleh buat yang lebih baik, kenapa kita nak buat yang ini sahaja? , Kalau kita tahu kita sepatutnya lebih dari itu kenapa nak stay dan jadi seperti sekarang sahaja?"

Speechless. -_-"

Nama kakak tu, saya kurang ingat..sound like : "Puan Suriani" or "Puan Sakinah" .

bye.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .

Share:

0 Kata-kata Dari Teman: