Follow Instagram @sofinahlamudin

Thursday, July 11, 2013

Blog Challenge - Day 20 : Someone you see yourself marrying/being in the future

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Jodoh tu kan rahsia Tuhan hehehehe... But, mestilah jawapan saya ialah Encik Tunang. Walaupun ramai pasangan yang selalu kata "Kalau ada jodoh, tak ke mana", kita kena menjaga hubungan kita dengan tunang. Jaga apa sahaja yang sudah dibina bersama serta hubungan antara dua buah keluarga. Walaupun masih bertunang, komitmen dalam perhubungan tetap perlu ada asalkan tidak melanggar batas.

Sedangkan apabila seorang lelaki sudah berkata, "Nak serius, nak kahwin.." pun kita kena komitmen. Tak boleh main-main.

Ayat  "Kalau ada jodoh, tak ke mana" ni bukan salah. Betul.. cuma ada yang salah gunakan ayat ni. Disebabkan....yelah...ada jodoh tak kemana, tiba-tiba dia suka hati buat hubungan macam mainan. Kalau serius, tak ada dah ayat  "Kalau ada jodoh, tak ke mana" ni kecuali, hubungan tu penuh dengan ujian. Tapi sebab sayang sedalam-dalamnya sayang, meski  "Kalau ada jodoh, tak ke mana", tetap berusaha bukan mengelak, lepas tu tiba-tiba kata  "Kalau ada jodoh, tak ke mana" pula. Usaha belum lagi dah putus asa. Huhu..

Betul tak?

 Yes. Ofcourse laa,HIM - My Fiancee :)



Blog Challenge apakah ini? Boleh check kat SINI <<klik.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .

Follow my blog with Bloglovin 💋


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.