Follow Instagram @sofinahlamudin

Friday, August 2, 2013

Awak Bukan Kawan Saya Lagi | PENGKHIANAT

Assalammualaikum,

Tuhan tak suka kita bersangka buruk kan ? YES! Sebab tu saya kawan dengan dia.. Walaupun hati rasa tak selesa sangat.

But... NOW, I knew dia siapa di belakang saya... kawan yang sebenar adalah kawan yang sama dan tetap sama dan sama di depan dan di belakang kita.

Bukan hanya di depan baru kawan tapi di belakang lawan. Saya gembira yang teramat sangat sebab Tuhan tunjuk kat saya dia tu siapa kat belakang saya. Saya sangat berbahagia dan bersyukur kerana dia bukan kawan saya lagi. Sedikit kecewa juga tidak ada. Hanya terkilan bila, dia sudah tahu tapi dia tetap buat-buat tak tahu dengan hak orang lain.

SAYA MERASA GEMBIRA, LEGA DAN BAHAGIA KERANA TUHAN TAK NAK SAYA BERKAWAN LAGI DENGAN DIA DENGAN MENUNJUKAN SIAPA DIA DI BELAKANG SAYA. ALHAMDULILLAH!!! :) :)

Sekarang, bila orang kenakan dia, start la cerita tentang agama..start la nasihat kan orang dengan ayat-ayat agama.. masa dia buat kat orang lain dulu, dia lupa pula agama..cara berfikir ala-ala agama pun dia lupa.. nasihat-nasihat agama entah ke mana masa tu..

Sekarang,kata-kata dia tu memang betul.. Tak boleh nafikan. Tapi orangnya tu yang tak betul.. Cakap tak serupa bikin.. so , saya ambil kata-kata cukup lah. Orang yang sampai kan tu? Semoga sedar diri dan akui kesilapan sendiri.. Benang dah basah, tak payah susah-susah nak tegakkan..Jangan tahu cakap untuk orang lain, diri sendiri tolak tepi. Suruh orang muhasabah diri, sendiri pura-pura baik, hipokrit, muka plastik! Orang buat hal kat dia, sebab tu dia mula berfalsafah. Mula berdakwah. Masa dia buat hal kat orang tak ingat dakwah. Tak ingat falsafah.

Nak orang faham dia, nak ada kawan yang faham dia, tapi masa buat jahat kat kawan sendiri tak ingat pula nak faham perasaan kawan sendiri. Nak salahkan siapa? salahkan syaitan hasut? Nak salahkan nafsu yang di golak galikkan oleh syaitan? Silap tetap silap biar apa pun kata-kata terbaik dari mulut atau penulisan dia.. Nak orang berhenti dan menahan marah.. Tapi lupa nak tahan diri dari buat khianat kat belakang orang lain..

Memang manusia tak lari dari silap. Tapi jangan silap, kata-kata "manusia tak lari dari silap" bukan untuk melarikan diri dari silap.. bukan nak guna kata-kata tu untuk senang lenang buat silap.. Mula saat ni, saya tamatkan cerita ni.. Tapi, nama saya , Sofinah Lamudin tak akan mungkin lesap dari kepala dia.. Selamanya..

# I let you go...Just make sure, jangan ulang antara kau dan aku. Tak kira berbentuk apa pun. Jika berulang, ternyata kau sengaja. Bukan kesilapan.. buktikan kau hanya melakukan silap bukan sengaja mengkhianat kawan sendiri... and make sure, hargai kawan-kawan yang masih ada sekarang.. Jangan kerana nafsu, kawan sendiri pun di makan.. Otak kau patut lebih bagus dari aku..

# Tidak payah menutup belang dengan agama.. Dari beri nasihat kat aku, orang yang kau khianat ni, bagus kau pergi baiki diri dengan kawan-kawan kau yang masih ada. Ramai kawan tak guna juga kalau kau buat kawan kau macam tu. Jadi, jangan hairan bila orang tak nak faham kau. Orang bukan tak faham TAPI MALAS NAK FAHAM.

# Jika kau kata aku kejam sekarang, jangan lupa kau lebih kejam dibelakang aku. Sedang aku lakukan depan kau dengan nama aku "Sofinah Lamudin" . Aku bercakap, jujur! Aku tunjuk diri aku. Kau ? PENGKHIANAT!

P.S : Sila tinggalkan URL blog anda untuk saya blogwalking oke :) tQ~


With Love,

1 comment:

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.