SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Sabtu, 31 Ogos 2013

Saturday as a Mango Juice..

Assalammualaikum Readers, and Bloggers,

Terima kasih sebab sudi berkunjung blog saya yang biasa ini. Since set mind nak jadi blogger sepenuh masa tahap selamanya ( ..selamanya .? ) , jari asyik nak menari atas keyboard lappy. Thanks for this lappy Encik Fiancee, because without this lappy, may be jari saya bukan menari atas keyboard ini tetapi atas calculator. Haha. Start dah mengarut. Nak cakap lappy ini agak selesa digunakan berbanding guna netbook Acer saya. Mungkin sebab partition hanya satu sahaja so, lembab sikit netbook tu. But netbook tu lah harta milik saya hasil totally titik peluh sendiri.. I still love my Acer Netbook.

Today,
..yes..Its Saturday. Holiday. Dulu, Sabtu bukan waktu bercuti untuk saya. Impossible. But now, Sabtu Ahad saya free and I can go anywhere I want. Actually, It should be like that kalau nak tahu apa perasaan seorang yang tak ada cuti pada hujung minggu...Itulah perasaan saya dulu as a worker.

Seperti biasa, bayangan hanyalah indah bila ia hanya satu angan-angan.Sekarang, Saturday and Sunday saya, perlu diisikan pelbagai acara, aktiviti, rancangan supaya tetap rasa gembira dan tidak kekurangan dan kosong. As a blogger, Saturday and Sunday is same as Monday until Friday. Yang membezakannya adalah, situasi dan suasana antara saya dan Encik Tunang yang sebagai FTT (Full Time Trader).

Apa sebenarnya yang saya nak cakap ni .? Actually, apa yang saya ada sekarang, MASA yang banyak ni adalah idaman beberapa orang di luar sana. Mungkin, semua orang. Alhamdulillah saya banyak masa untuk apa yang saya suka. Tetapi... still ada tetapi... masih ada sesuatu yang kita perlu tahu bahawa, apa yang saya ada sekarang tidak semestinya perlu dicemburui kerana ada sesuatu yang you all ada, saya tak ada since I am not a worker except I am rich! except I am billioner, millioner etc.

So, never regret. Never merungut. SEMUA ORANG ADA KELEBIHAN MASING-MASING. Jangan lihat kelebihan orang dan rasa diri sendiri sangat tak seronok. Enjoy your life as I enjoy my blogging life. May be you see my life sangat seronok sebab tak bekerja ? But you know, just fokus whatever things yang you all happy la..

Kadang-kadang, tak semua perkara kita boleh jelaskan. Masing-masing ada jiwa masing-masing. Just be yourself.

Apapun,

Alhamdulillah .! banyak masa untuk blogging. Untuk mengadap Lappy memanjang. And, tak perlu tunggu waktu cuti yang ditetapkan oleh majikan. Suka hati sendiri untuk lakukan apa pada hujung minggu. May be I can sleep ? May be I can Rock 'n' Roll ? May be I can bla bla bla right ? :) But still sometime I can't. Nobody perfect but we try to be the best...may be bukan untuk sesiapa, tetapi untuk diri sendiri.

..So, disebabkan today is Saturday, as I said kat entry saya yang tadi, bilik pun sudah dikemas dengan baik setelah di troll oleh Encik Tunang.

Last word, Thanks for Mango Juice yang sedap Encik Tunang. I love it !


If you baik, please la berkunjung ke 5 site di bawah..and klik my nuffnang ads kat sidebar kanan paling atas atau kat header, then tell me.. because I want to click your ads back.

  1. Video Lawak Lapar Jadi Pondan
  2. Video Menyayat hati Merdeka ..?
  3. Proton lagi hebat berbanding kereta lain ..?
  4. Rambutmu..Mahkotamu.. (Hanya untuk Wanita)
  5. Bangga Jadi pemilik kereta Proton


P.S : Sila tinggalkan URL blog anda untuk saya blogwalking oke :) tQ~

With Love,

Share:

0 Kata-kata Dari Teman: