Follow Instagram @sofinahlamudin

Tuesday, November 26, 2013

Tahniah....

Assalammualaikum Readers, Blogger yang budiman :)

Entry ini khas kepada dia yang pernah rapat dengan saya. Tujuan entry untuk mengucapkan tahniah dan...mungkin ucapan ini hanya kelihatan biasa. Tetapi tidak kepada saya.. tersirat atau tersuratnya yang ada dalam entry ini, hanya Tuhan yang tahu... Mohon maaf kerana save foto ini tanpa izin.

Since 'dunia' kita sudah berbeza... jauh sudah perjalanan saya kearah yang lain... tetapi saya yakin ini adalah perjalanan terbaik yang Tuhan anugerahkan kepada saya dan insan yang hadir dalam hidup saya serta keluarga saya sekarang dan masa akan datang. Ini lah hakikat hidup. Tidak semua akan sama seperti yang terlintas dalam fikiran semasa kita di zaman sekolah bersama guru-guru tersayang :)

Since 'relation' kita sudah berjarak (terasa sudah semakin jauh)...kecil hati tak perlu difikirkan lagi...mungkin silapnya datang dari diri sendiri. .....ini juga satu kenyataan "Jika kau dah habis sekolah, tak akan sama lagi seperti sekarang suatu masa nanti" ... sekuat mana pun kita kata tidak pada waktu itu, kini ia akan tetap betul...realiti..kenyataan...

Itu dulu.. bukan kini.. masing-masing ada tanggungjawab, komitmen, perjalanan hidup, kesibukan, tetapi yang pasti.... benci mana sekalipun kita zaman persekolahan dulu, malas bangun pagi, rimas bawa buku banyak-banyak... penat menulis karangan panjang-panjang, pening fikirkan macam mana nak lulus exam, kenangan bersama rakan sekolah yang menyedarkan kita erti persahabatan, kenakalan kita hingga dimarah oleh guru, geram pada mata pelajaran yang langsung tidak diminati, di rotan oleh guru dan sebagainya.........TETAPI itulah kenangan terindah yang tidak mungkin kita akan lupa sampai mati!

Setiap ucapan dan doa ke menara gading dulu, masih saya genggam ketat-ketat. Walaupun saya tidak tahu, itu pasti atau tidak. Saya yakin pada rezeki Allah... tidak semua yang kita ada, ada pada orang lain.... tidak semua yang mereka ada, ada pada kita... pro dan kontra itu wujud... setiap yin, ada yang nya... setiap kelebihan, ada kelemahannya... tetapi setiap kita, sebagai manusia, akan tetap gembira dengan apa pun yang sahabat kita capai pada hari ini. In Shaa Allah.... dan kita juga sebagai manusia , akan tetap bersyukur dengan apa yang kita kecapi pada hari ini... walaupun jauh berbeza seperti yang pernah kita tulis pada kertas 20 tahun yang lalu, 10 tahun yang lalu dan mungkin semalam tidak sama langsung dengan hari ini, tetapi PASTI DAN NYATA, itu lah terbaik untuk kita semua... Alhamdulillah. Syukur nikmat Allah tiada tandingannya :)

Tahniah...!
Tahniah..... hanya tuhan tahu isi hati kita.....Gembira buat my BFF teacher.....








Ijazah sudah, master sudah... nanti In Shaa Allah PHD pula... semoga segalanya berjalan lancar... semoga setiap langkah dan perjalanan terus mengecapi kenangan indah dan kebahagiaan, seterusnya bersama pasangan hidup dan anak-anak.. amin.

Tahniah!! Adik beradik konvo :) semangat adik sebab ada kakak macam ni ....

Alhamdulillah.... gambar bersama keluarga...hadiah untuk parent yang nak anak macam ni :) next journey to adik Dyba... after konvo.... teruskan perjuangan.



Truly me as you know before, MANJA.




P.S : Sila tinggalkan URL blog anda untuk saya blogwalking oke :) tQ~


With Love,

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.