SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Khamis, 22 Oktober 2015

Berputus asa dalam usaha menguruskan badan? Kenapa semua usaha tu harus dihentikan? TERUSKAN!

Assalammualaikum readers dan bloggers,

Pernah tak korang rasa, penat betul nak teruskan usaha untuk kurus?
Pernah tak korang rasa, macam-macam dah korang buat untuk kurus tapi tak ada hasilnya juga?
Ye lahh! Bersenam sudah, jaga makan pun sudah dan macam-macam supplement cuba tapi hasilnya mengecewakan korang?

Mesti pernah kann?
Sakit hati?
Penat?
GIVE UP?!

Jangan! Jangan benarkan diri korang sendiri berhenti untuk cantik! :) Teruskan usaha.

Untuk terus bersemangat meneruskan usaha dalam matlamat menjadi kurus, korang perlukan inspirasi seperti,


  • Korang boleh memakai baju yang cantik, fesyen dan bergaya.
  • Keyakinan korang akan meningkat.
  • Korang akan lebih sihat!


Saya faham perasaan korang yang berputus asa tu. Mungkin usaha dah banyak tapi hasil penurunan berat badan korang agak lambat.

Perkara macam ni berlaku ada sebab. Kita kena tahu kenapa usaha kita TIDAK BERHASIL untuk langsing dan kurus!

Punca-punca lambat kurus
1.Metabolisme lemah
- Jika Metabolisme kita lemah, pembakaran lemak akan menjadi kurang efektif! So, apakah punca metabolisme korang ni lemah?

  • Kurang makan - maksud nya kat sini, bukan kita kena jadi seorang yang kuat makan. Tapi, pastikan kita tidak melengahkan waktu makan kita. Kalau korang sedang nak kurus, makanlah kerap snek dalam setiap tiga jam. Makanannya pula bukanlah makanan berat-berat tetapi ambil makanan seperti oat, jagung, epal, etc.
  • Tidak mengambil Kafein langsung - Ini adalah salah satu punca metabolisme melemah. Cuma, ini bukan satu keperluan yang 'wajib' diambil. Hal ni kena bersesuaian dengan individu juga. Ada orang tak boleh ambil kafein atas sebab-sebab tertentu. Selain tu, pengambilan kafein berlebihan pula akan mendapat kesan yang negatif seperti menjadi resah gelisah dan panas baran.
  • Kurang mengambil makanan serat - Dalam diet yang sihat, kurangkan makanan bergula dan bergaram termasuklah nasi putih. Banyakkan makanan serat seperti oat organik, jagung, epal dan brown rice.
  • Jarang meminum air putih - keperluan badan untuk air adalah lebih kurang 7 hingga 9 gelas air putih. Kurang minum air putih akan membuatkan metabolisme melemah dan kita mungkin akan menjadi lemah badan dan sakit kepala kerana kurangnya oksigen dalam badan.
  • Berkurung dalam rumah - Untuk mengaktifkan daya Metabolisme untuk bekerja, kita tidak boleh terlalu berkurung di dalam tempat tertutup. Kita mesti keluar dan mendapatkan cahaya matahari.



2.Melakukan senaman otot bukan senaman cardio
- Kadang-kadang ada individu yang tersilap melakukan jenis-jenis senaman. Jika korang ingin membakar lemak, korang hanya perlu bersenam cardio seperti - jogging, berlari, skipping, berbasikal, berenang atau berjalan kaki jarak jauh. Bukan senaman mass seperti angkat berat, abs exercise, penggunaan dumble dan squad kerana,senaman mass adalah senaman membina otot badan. Jika korang mahukan otot, dan mahukan otot tu timbul, maka korang kena senaman cardio terlebih dahulu dan diikuti dengan senaman mass.

3.Kurang kalsium dalam badan
-Korang mesti pastikan korang tidak kekurangan kalsium. Hal ini kerana, jika kita kurang kalsium dalam tubuh badan, lemak yang akan mengantikan tempat kalsium tersebut. Ia bukan sahaja sukar untuk membakar lemak tersebut tetapi ia akan membahayakan kesihatan tubuh badan kita.

4.Vitamin C
-Vitamin C adalah vitamin penting yang diperlukan dalam tubuh badan, kekurangan vitamin C akan menyebabkan kesukaran penyerapan supplement lain dalam tubuh badan kita. Jika Vitamin C korang bermasalah, pengambilan kalsium korang tidak akan berjaya sepenuhnya. Sebaiknya korang ambil Vitamin C dan Kalsium sekali.

5.Penyerapan Usus kurang efektif
-Jika penyerapan dalam usus kurang baik, apa sahaja vitamin atau supplement yang korang ambil akan lambat menyerap ke tubuh badan korang. Mesti ada dalam kalangan kita hairan kenapa kawan kita yang mengambil produk yang sama dengan kita berkesan berbanding kita atau kesan dia lebih cepat berbanding kita, semua itu adalah berkaitan dengan penyerapan dari usus kita. Untuk mengatasi masalah ini, korang kena memakan atau minum minuman yang membantu usus korang sihat. Korang kena buat detoxifikasi usus. Selain daripada memakan pisang dan makanan-makanan lawas, korang boleh cari produk detox seperti detox slim, detox tea atau lactose. Korang jangan salah faham mengenai detox. Detox bukan sahaja melawaskan pembuangan tetapi fungsi detox adalah mengugurkan segala najis degil yang melekat pada dinding usus korang yang dah lama stay dalam tu. Korang mesti tak akan percaya kalau saya kata, terdapat najis lama pada tahun lalu yang masih ada dalam usus korang sekarang! haha!

Jadi, korang jangan cepat putus asa sebelum korang selidik apa sebenarnya badan korang perlukan. Teruskan usaha untuk cantik selain untuk sihat!

Selepas saya belajar perkara-perkara di atas, saya terjumpa satu produk untuk kurus yang bagi saya ia sangat bagus korang gunakan. Hal ini berkaitan dengan perkara yang sudah saya sentuh di atas. Produk ni mempunyai pakej yang lengkap untuk membantu mengurangkan berat badan terutamanya dari segi meningkatkan metabolisme.

Oh! Saya bukan nak jual produk ni. Saya cuma nak kongsikan dengan korang sebab bagi saya produk ni sangat menepati keperluan tubuh badan dalam mengurangkan berat badan. Kalau korang nak beli produk ni, korang kena cari orang yang sedang menjualnya. Yang pasti bukan saya. hehe..



Nama produk ni adalah Slim 7D Original.Kenapa saya kata, produk ni bagus?

Seperti yang saya dah bincangkan tadi, peranan metabolisme itu penting dalam pembakaran lemak.

Salah satu kelebihan Slim 7D Original ni adalah meningkatkan kadar metabolisme. Jadi, saya tidak hairan jika Slim 7D telah berjaya membuat beberapa orang kurus kurang dari 2 bulan.

Selain itu, Slim 7D Original mempunyai fungsi DETOX! atau melawaskan/melancarkan pembuangan. kan saya dah kata tadi, usus korang kena sihat dulu sebelum korang ambil supplement atau produk-produk yang memerlukan penyerapan. Slim 7D Original ni juga boleh membuang lemak dalam usus dan membuang makanan yang baru diambil. Slim 7D Original juga akan menghalang badan daripada menerima lebihan lemak dan karbohidrat!Ni sama fungsinya macam fat blocker! Interesting, kann?

Untuk kurus, kita tidak boleh makan banyak makanan yang berlemak seperti hidangan hari raya tu. Paling koman, hidangan ketika menghadiri majlis kahwin member kita. Makanan yang disediakan semuanya lemak, minyak dan kolestrol! Tapi, saya tahu makanan tu semuanya sedap...ada yang mampu menghalang diri dengan tidak memakannya walaupun sesudu? Apatah lagi ketika lapar atau pun selera makan memang jenis yang tinggi. Kalau korang berjaya menolak, saya katakan TAHNIAH! :)

Berita baiknya! Slim 7D Original mempunyai fungsi pengawalan selera makan!, pernah dengar produk macam ni? Ya..memang banyak produk mengawal selera makan. Ada macam-macam style, ada serbuk, ada cecair dan pil. Termasuklah produk bunga safron. Cuma saya jatuh hati dengan produk Slim 7D Original ni kerana dia datang dalam satu pakej yang lengkap dengan fungsi yang lain termasuk detox dan metabolisme.

Kat bawah ni merupakan testimonial pengguna-pengguna Slim 7D Original.












Kalau nak lebih tahu mengenai SLIM 7D Original ni, boleh - KLIK SINI - Untuk soalan yang mungkin korang tanya, macam mana nak dapatkan produk ni, boleh berhubung dengan Siti Adaviah. - KLIK SINI - untuk menghubungi beliau.


Setakat ni itu dulu.
Terima kasih sudi baca.
Jumpa di next entry.











Share:

0 Kata-kata Dari Teman: