SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Khamis, 2 November 2017

Thor Ragnarok : Adik Beradik Thor Semua Rosak Belaka

Assalammualaikum Readers dan Bloggers,

Tak sangka THOR RAGNAROK mengoda MR.BEE untuk mengajak saya ke Perdana Cineplex,Labuan selepas merajuk kerana dewan menonton wayang yang tidak berapa memuaskan. Hah! Tapi bukan nak cerita mengenai dewan. Semasa menempah tiket wayang, saya hanya menganggap THOR RAGNAROK hanya sekadar wayang biasa-biasa sahaja. Sama seperti movie-movie Marvel yang lain kecuali Guardian Of The Galaxy-2 oleh kerana kewujudan baby groot di situ. Hahaha! Comel yang mampu melambung-lambung hati sambil tersenyum-senyum melihat telatah Baby Groot. RUPANYA SAYA KURANG BERSANGKA BAIK DENGAN THOR RAGNAROK ni! Jauh meleset sangkaan..jauh sama sekali.......Korang terkejut ke saya kata adik beradik Thor semua rosak belaka? Sejak bila THOR ada ramai adik beradik kecuali SI LOKI? Ni saya nak cerita...Adik Beradik Thor semua rosak belaka lepas tengok THOR RAGNAROK.

Thor Ragnarok  Adik Beradik Thor Semua Rosak Belaka


Dari awal lagi, saya sudah tergelak ibarat digeletek melihat THOR : DEWA PETIR tersebut terkurung di dalam sangkar yang tergantung-gantung secara tiba-tiba tanpa tukul nya bersama tengkorak yang jatuh tulang dagunya!

Kemudian, diikuti dengan watak yang pertama kali saya lihat didalam THOR. Bertanduk dan berapi-api..automatik teringat watak ARGUS dalam MOBILE LEGENDS! Tak guna MOBILE LEGENDS sudah banyak mempengaruhi hampir 80% hidup saya kecuali ketika makan. Wahaha! Makhluk bertanduk ditumpaskan dengan senang oleh THOR membuatkan saya berkata dalam hati, "AH! Biasalah macam ni...tak payah fikir banyak...THOR sentiasa menang....."

Yelah...Kan HERO. Takkan kalah di awal cerita. Hahaha! Dengan gagah THOR mula membawa tanduk makhluk tersebut pulang ke ASGARD dengan bangga. Namun, kesian THOR...kepulangannya mengecewakan apabila didapatinya bapanya, SI ODIN sudah menjadi gila. Siap buat teater untuk memperingati adiknya SI LOKI yang kononnya sudah mati. Malah, Statue SI LOKI sebesar bangunan telah didirikan dengan slumber oleh ODIN. Korang percaya semua perkara mengarut meraban ni?! Apa yang bagus sangat SI LOKI?

Dengan kemarahan yang meluap-luap, THOR memarahi bapanya SI ODIN yang sudah gila tersebut. Hahahaha!

Sampai part THOR balik ke ASGARD ni belum cukup memikat hati saya lagi. Part paling memikat hati saya adalah, apabila dapat tahu SI LOKI sebenarnya belum mati dan SI LOKI diculik depan mata THOR dengan sekelip mata sahaja! Zuppp! What? THOR terpaksa mencari SI LOKI yang hilang. Oh! Bukan part SI LOKI masih hidup tu yang memikat hati tetapi setelah mendapat tahu siapa penculik tersebut!

PENCULIK TERSEBUT ADALAH DR.STRANGE! Tak sangka ada mamat pelik ni kat THOR RAGNAROK. Walaupun kemunculan beliau hanya sekejap tetapi lawak serius dalam babak ni sangat-sangat tak tahan nak gelak. Satu dewan gelak dengan telatah SI DR.STRANGE.

Selepas kemunculan DR.STRANGE, saya semakin teruja untuk mengetahui jalan cerita seterusnya pula. Mengantuk pun hilang waktu menonton movie ni. Selepas kematian ODIN, kakak sulung THOR mulalah naik tanduk..Hmm..Sebenarnya, kakak sulung THOR memang ada tanduk. Haha! Nama dia ialah HELA. Seburuk-buruk perangai SI LOKI, perangai SI HELA ni lagi buruk! Lebih buruk dari sampah. Wehehe...Dahsyat.

Tapi...
SI LOKI ni talam dua muka. Hati-hati je orang macam ni. Depan baik, belakang buat tuuuuttt... Tak perlulah sebut. Tak baik. Meh. Maklumlah duri dalam daging.

SI HELA ni, jelas dan terang memang jahat. Nak suka kat dia sebab jahat boleh. Nak benci sebab dia jahat pun boleh. Memang jelas. Tak ada tikam-tikam belakang. Kalau SI HELA ni, tak payah dia tikam belakang, Tembak kepala kita depan mata pun dia mampu.

Sebab tu saya cakap, adik beradik SI THOR ni semua rosak belaka. Walau bagaimana pun, SI LOKI ni reti membantu juga orangnya berbanding SI HELA. SI HELA ni tamak. Tamak kenapa? Nanti lepas korang tonton sendiri movie ni, korang akan tahu part mana SI HELA ni tamak.

Setamak-tamak SI HELA ni, terus terang saya cakap...sebenarnya saya minat tengok penampilan dia. Raget..Tee hee..smart!

Dalam perjuangan THOR untuk menyelamat ASGARD daripada kakaknya, SI HELA tu, tak pasal-pasal terjumpa dengan member lama. SI HULK. Tak sangka..THOR gembira yang teramat sangat jumpa HULK. Malangnya HULK dah tak nak kawan dengan THOR. Haha! Nampaknya HULK terlupakan kawan lama disebabkan masalah dalaman. Cehh.. Siap bertarung dengan kawan sendiri. Kesian betul kan diorang berdua ni.

Nampaknya THOR terpaksalah cari jalan sendiri untuk menyelamatkan ASGARD daripada hancur ditangan kakaknya. Nak minta tolong SI LOKI pun, dia tu faham-faham je laa...

Jadi macam mana THOR menghadapi kakaknya SI HELA untuk menyelamatkan ASGARD? SI HELA ni kuat berbanding THOR. Hanya ODIN yang boleh kalahkan HELA.

Apakah kesudahan hubungan persahabatan antara THOR dan HULK?

OK. Jangan lupa beli tiket wayang THOR RAGNAROK di cinema berdekatan dengan tempat korang. Saya bagi 10 bintang untuk movie ni.

Terima kasih baca.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .


Share:

3 Kata-kata Dari Teman:

mamapp berkata...

Tgh consider nak tengok me tak ni

ai berkata...

Best sangat cite ni.. Langsung tak mengantuk..

emarieys berkata...

Dah lama tak tengok wayang