SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Rabu, 2 Januari 2019

Setiap Persinggahan dalam Perjalanan Hidup - Muka Surat 2

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

...sambungan dari muka surat 1 .

www.sofinahlamudin.com

Untuk logo di atas ni, maksudnya saya sudah masuk ke alam sekolah menengah. Persinggahan kali ni makan masa 5 tahun. Merangkumi PMR dan SPM. Wahaaha.. Banyak cerita pastinya. Tapi saya kongsi ringkas sahaja dulu. Nanti entri ni panjang berjela pula. Saya hairan. Bila saya kata nak tulis pendek, entri saya akan tetap panjang. Duhh!

Masa ni, saya pernah mempunyai beberapa special relationship. Bukan boyfriend tapi dengan cikgu. Rapat dengan cikgu. Relationship ni jenis 'angkat'. Mungkin trend zaman dulu memang style ada kakak angkat dengan guru agaknya. Kalau tak dengan guru, dengan senior. Tapi, ada abang angkat kat sekolah tu tak pernah. Sebab saya takut nanti ada yang gosip bukan bukan.

Dalam banyak banyak relationship kakak angkat ni, saya ada satu yang paling spesel. Yang lain tu level biasa. Spesel sebab dia sayang saya gila babeng. Tak pasti itu wayang atau real tapi, begitulah kami dulu. Saling sayang macam real sibling. Saya dengan kakak sendiri pun tak sampai macam tu.

Sampai ada pelajar lain, yang cemburu dan buat muka. Memang drama betul lah zaman ni. Macam dalam TV3 pula rasanya bila ingat balik. Tapi seriuslaa... saya sayang dia sangat tau! Tapi tulaa... tak selamanya sama. Sebagai hukuman untuk saya katanya, kami tak akan sama macam dulu lagi. Tapi, soal kelakuan saya yang dikatakannya sebagai kesilapan, bukanlah satu kesilapan bagi saya.

Sebab tu saya tidak rasa bersalah. Cuma, untuk kekal bersilaturahim, saya tetap cuba berbaik dengan dia walaupun dah tak sama cara. Saya tak kisah. Yang penting niat tu betul.

dan...kat tempat ni la bermulanya kisah saya dengan lukisan. Cuba untuk mengembangkan bakat dan bergiat aktif dalam bidang melukis. Walau sumbangan tidak sehangat suria, ia tetap menjadi sumber inspirasi hingga ke hari ini. Tehee. Terima kasih cikgu Pendidikan seni yang memberi tunjuk ajar.

Soal kawan, banyak kisah sudah pasti. Setiap tahun kawan saya bertukar tukar. Wahahaha... pun macam drama TV3. Tak tahulaa kenapa. Kena sumpah agaknya!

Kat sini, Alhamdulillah kisah saya semakin lama semakin cantik. Orang kata zaman kegemilanganlah.






With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinah696, @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudindotcom, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher, @sillywonk, @sopheevlog, @sophee.beauty.


Share:

0 Kata-kata Dari Teman: