SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Rabu, 2 Januari 2019

Setiap Persinggahan dalam Perjalanan Hidup - Muka Surat 3

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

...sambungan dari muka surat 2 .

www.sofinahlamudin.com

Logo ketiga ni pula merupakan tempat saya melepas marah pada awalnya. Tak ikhlas pun berada kat sini. Tak suka kononnya. Tapi... tak sangka...rupanya jadi tempat paling kesayangan dari sebelumnya. Agaknya sebab persinggahan kat sini tak lama. Hanya satu tahun setengah. Orang kata, tak kenal maka tak cinta. EhH?

Di sini saya ada pengalaman kerja sambil sekolah. Tak boleh kan? Tapi saya langgar peraturan juga. Pagi sekolah. Petang sampai malam masuk kerja. Ini bukan soal duit tapi....tapi saya dilema. Nak tetap di sana atau kekal di sini. Hhaaah! Lebih kurang macam tu. Soal ke kiri manis, ke kanan manis...Hhaaah! kiri kanan pun gula gula. Macam mana ni awak? Wahahaha...

Sampai pada suatu hari pengetua panggil masuk bilik dia. Barulah saya berhenti kerja. Wahaha... 1 jam juga mendengar kata nasihat beliau.

Sebelum cerita masuk bilik pengetua tu, ada seorang guru baik hati datang bertandang ke tempat kerja. Katanya, "Weyh, budak bertuah...nak ambil STPM ke tidak? Pengetua nak jumpa. Esok datang sekolah. Nah! Borang STPM ni cikgu bawa untuk kau isi. Jangan tak isi..." Wahahaha! Sian dia sanggup turun mencari pelajar demi sekeping borang. Huhu. Dari siapa dia tahu saya kerja kat sana, saya pun tak pasti lah.

Waktu tu, saya bukan tak suka sekolah. Bukan tak suka belajar. Masalah banyak. Huwarrggghhh! Tapi, lama lama, saya cool down. Saya berhenti kerja, belajar fulltime. Lama lama saya sayang sekolah tu. Remaja oh remaja...Banyak berontak. Lols.

Akhirnya saya kat sini menghabiskan apa yang sudah dimulakan. Terdapat beberapa orang guru inspirasi di sini. Yang kekal dalam ingatan hingga ke hari ini. Terima kasih cikgu! Jasamu akan dikenang selamanya.

Bersambung di sini .



With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinah696, @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudindotcom, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher, @sillywonk, @sopheevlog, @sophee.beauty.


Share:

0 Kata-kata Dari Teman: