SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Sabtu, 2 Jun 2018

Saya dan Mr.Bee Mencuba LiveZymes dari Dynamic Nutrition Untuk Kesihatan Usus Dan Melancarkan Penghadaman/Pencernaan Yang Baik

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Kali ni nak kongsi dengan korang berkenaan LiveZymes dari Dynamic Nutrition. Saya dan Mr.Bee mencuba LiveZymes ni untuk kesihatan usus. Ia juga untuk melancarkan penghadaman/pencernaan yang baik. Pernah tak, rasa tak selesa perut, senak perut atau pedih ulu hati selepas makan? Terumanya makan makanan yang pedas? Atau mungkin selalu ada masalah sembelit apabila makan makanan yang bukan serat seperti daging? Hhaaah! Sebab tu la saya dan Mr.Bee mencuba LiveZymes dari Dynamic Nutrition ni untuk melegakan masalah seperti disebutkan tadi.

Tips menyelesaikan masalah sembelit



Saya seorang yang mudah mengalami masalah sembelit. Pantang kalau makan makanan yang bukan serat atau yang keras. Memang ada masalah nak hadam daging. Malah, makan mee segera pun boleh sembelit. Mr.Bee pula, setiap kali pergi makan KFC, ayam spicy, perut dia mula tak selesa sebab pedas. Belum makan mee jenama samyang lagi. Tehee... Tapi, Mr.Bee ni suka sangat makanan yang pedas. Baru 'kick' katanya. Wahaha...

Bila dapat tahu akan kebaikan LiveZymes ni, saya pun memilih untuk mencubanya. Sebagai cara menyelesaikan pelbagai masalah perut. Kenapa? Baca kebaikannya di bawah :

Kebaikan, manfaat atau kelebihan LiveZymes

1. Menyelesaikan dan mengatasi masalah sembelit.
2. Menangani masalah gangguan pencernaan/penghadaman.
3. Mengatasi atau melegakan masalah senak perut dan pedih ulu hati.
4. Menghilangkan masalah kembung perut, membuang/mengurangkan gas dan ketidak selesaan perut.
5. Baik untuk kesihatan usus.
6. Boleh digunakan juga untuk detoksifikasi usus.
7. Boleh mengurangkan alergi makanan dengan pencernaan protein yang lebih berkesan.
8. Boleh digunakan untuk diet menurunkan berat badan



Bahan bahan LiveZymes

Betik, nenas, avokado, almond, barley, pisang, timun, jagung, anggur ungu, kekacang, kacang soya, dan gandum.

 Tiada perisa tiruan, tiada pewarna tiruan dan tiada pemanis. LiveZymes ini juga adalah formula dari sayuran.

Produk usus halal, murah dan mujarab


Cara Minum

Pertama, kita boleh terus minum 1 sachet LiveZymes selepas makan untuk meningkatkan sistem penghadaman/pencernaan terutamanya apabila kita makan makanan yang lambat hadam. Seperti daging. Selain tu, boleh menghadam makanan seperti kacang, soya, telur, susu dan serat.



Kedua, kita boleh juga minum semasa perut kosong. Apabila kita mengambil semasa perut kosong, ia boleh membuat detoksifikasi dan meningkatkan kejelasan mental.

Ketiga, kita boleh juga campurkan LiveZymes ke dalam jus buah buahan atau jus sayuran untuk mempercepat peningkatan tahap jus enzim agar boleh memulakan detoksifikasi dengan segera serta mampu membuat detoksifikasi lebih lama.


Pengalaman saya dan Mr.Bee minum LiveZymes

Warna dan bau

Terima je bungkusan dari Dynamic Nutrition, Mr.Bee yang teruja nak cuba minum LiveZymes ni.  Selesai makan malam, saya pun ambil 2 sachet dari kotak comel LiveZymes untuk dibancuh. Semasa pertama kali membuka 1 sachet LiveZymes, saya terkejut menghidu bau dari dalam sachet. Wangi betul. Aroma buah buahan. Bau nenas paling kuat.



Saya tuang serbuk ke dalam cawan, serbuknya berwarna putih bersih. Saya berfikir, mesti warna airnya akan berwarna putih sama seperti serbuk tersebut. Tapi nampaknya, saya tersilap. Apabila kita tuangkan air ke dalam cawan yang mengandungi serbuk LiveZymes, warnanya bertukar menjadi kuning! Waaa...menyelerakan. Dah la bau nenas kuat.

Warnanya sama macam minuman jus nenas atau jagung atau mangga dan seumpama dengannya. Saya beri satu cawan untuk Mr.Bee, dia pun terkejut, warna dan bau LiveZymes sangat menyelerakan.



Rasa sedap tetapi tidak manis

Saya dan Mr.Bee boleh minum pantas 1 cawan tu. Terus habiskan. Tak perlu berhenti henti lagi dah sebab rasanya sedap. Walaupun begitu, tak manis. So memang bagus untuk kesihatan. Bagus untuk penghadaman tapi manis tak bagus juga kan? Tehee.

Kesan selepas minum

Masa minum pertama kali, kesan yang paling ketara adalah pembuangan gas. Wahaha... Perut rasa selesa sebab buang angin lancar. Tak kembung perut.

Kali kedua saya minum adalah selepas saya makan mee segera jenama Samyang. Korang tahu kan Samyang ni pedas dia dasyat terutamanya kepada mereka yang bukan peminat makanan pedas.

Saya saja nak makan mee segera Samyang tu, tetiba nak makan pula perisa cheese tu. Jadi, beli la satu bungkus.

Biasanya, kalau saya dan Mr.Bee makan pedas, perut rasa tak selesa. Rasa memulas pun ada juga. Tak pasti nak cakap macam mana tapi mereka yang makan pedas, perut tak tahan, tahu laa apa rasanya. Kann?

Lepas makan mee segera Samyang tu, terus minum LiveZymes. Alhamdulillah tak ada rasa macam sebelum ni. Rasa pedih pedih kat perut tu tak ada. Bagus juga ada LiveZymes ni.

Masa berbuka puasa dengan ayam KFC spicy pun perut Mr.Bee tak macam sebelum ni. Pantang makan ayam KFC spicy, meragam la perut dia.



Kali ketiga minum, saya cuba semasa perut kosong. Uhrmm... untuk buat detoksifikasi. Wehehe... Setakat ni, baru mencuba selepas dan sebelum makan saja laa... Belum cuba lagi campur dengan jus buah atau jus sayuran.

Nanti, kalau saya dah cuba, saya cerita lebih lanjut kat entri yang lain, OK! Sebab, kalau kita campurkan LiveZymes ke dalam jus buah atau jus sayuran kita, ia boleh meningkatkan tahap enzim pencernaan untuk kita.

Hhaaah! Apakah kepentingan dan peranan enzim pencernaan dalam kehilangan berat badan yang sihat?


Peranan enzim pencernaan dalam penurunan berat badan yang sihat

Lipase dan protease adalah enzim yang penting untuk menyokong penurunan berat badan yang sihat. Lipase adalah enzim yang banyak terdapat dalam makanan mentah. Oleh kerana kebanyakan makanan yang kita makan tidak mentah, kita tidak mempunyai jumlah lipase yang mencukupi untuk membakar jumlah lemak biasa dalam diet kita. Setakat ni kitorang memang tak reti makan makanan mentah. Wahaha.. pernah cuba makan telur mentah je. Hhuhuhu..

Apabila kita makan makanan yang kaya lemak, kita menderita kerana tubuh kita tidak dapat membakar lemak tambahan ini tanpa enzim enzim yang penting.

Akibatnya, lemak terkumpul dan disimpan di arteri, organ, kapilari. Kita akan melihat ia terkumpul pada pinggul, belakang, perut dan paha. Macam saya sekarang, di perut dan paha. Wahaha... Tak banyak sangat tapi mata sendiri tengok pun tak sedap pandang. Hhuhuhu..

Sebab tu saya rasa patut sangat saya ambil LiveZymes ni disamping mengamalkan senaman walaupun tak setiap hari boleh bersenam buat masa ni. Seminggu sekali pun jadi lah.. Asalkan jangan berbulan bulan tak bersenam. Kann..



Protease adalah enzim yang penting untuk memecah protein dan menghilangkan toksin. Sangat sukar untuk membakar lemak apabila berlebihan toksin yang disimpan di dalamnya. Oleh itu diet kaya dalam protease akan membantu menghilangkan toksin yang tertanam dalam lemak. Hhaaah! Sebab tu laa kena amalkan detoksifikasi.

Seperti yang saya katakan tadi, LiveZymes pun berfungsi untuk detoksifikasi jika kita minum semasa perut kosong. Bagus kan.


Bagaimana nak tahu kita kekurangan Enzim?

Semakin meningkatnya umur kita, kita akan mengalami kesukaran penghasilan enzim sedikit demi sedikit. Pada awalnya, memang ia tidak sangat ketara. Sebab tu ada sesetengah orang, masa muda dia kurus, dah semakin meningkat usia semakin besar. Tak besar sangat pun, tapi ada bahagian yang besar sikit, seperti yang sudah dibincangkan tadi tu. Kat paha, perut, belakang dan lain lain.

Lama kelamaan, kita dah tak boleh nak menikmati makanan yang kita boleh nikmati sebelum ni. Ini juga dinamakan sebagai kurangnya stamina.

Tanda tanda awal kekurang enzim dalam badan adalah gangguan penghadaman/pencernaan. Antara gangguan yang sering berlaku adalah pedih ulu hati, gas, sembelit, kembung perut, cirit birit dan sakit perut. Gejala lain adalah sakit kepala, alahan, ulser, jangkitan yis, keletihan kronik, kekurangan pemakanan dan kekurangan tenaga.

Bagaimana perasaan korang? Ada tak tanda tanda seperti yang disebutkan di atas?

Penjagaan Usus Dan Perut


Pokoknya, korang perlu mencuba LiveZymes ni untuk kesihatan sekeluarga. Kesihatan yang baik adalah bermula dengan sihatnya usus kita.

Bagaimana nak mendapatkan LiveZymes?

Cara memdapatkan LiveZymes ni sangat mudah! dan akan mendapat DISKAUN jika menggunakan KOD PROMO dari saya, iaitu "sofinah5"Sila ikuti langkah demi langkah berikut :

Langkah 1
Sila ke www.dyna-nutrition.com .

Langkah 2
Klik pada "My Account", kemudian isi maklumat yang diperlukan. Selesai mengisi, klik pada butang "Register". Kenapa kena register? Sebab nanti masa nak bayar barang pun kita kena register juga. Untuk tengok history pembelian. Lagi senang register awal. Betul tak?

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Langkah 3
Kemudian, klik pada tab "Products" dan pilih "All Products".

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Langkah 4
Skrol sehingga jumpa LiveZymes lalu klik padanya.

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Langkah 5
Kemudian, klik butang "Add to cart".

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Langkah 6
Selepas tu, jangan lupa masukkan kod promo "sofinah5" untuk mendapat diskaun. Selepas masukkan kod promo, klik butang "Apply". Dan diikuti dengan butang "Proceed to Checkout".

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Langkah 7
Masukkan alamat untuk penghantaran produk.

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Langkah 8
Selepas masukkan alamat, boleh pilih kaedah pembayaran sama ada nak guna paypal atau online transfer/manual bank in. Kalau saya, guna online transfer je senang. Tapi kalau memang ada credit kat akaun paypal, boleh juga. Terutama bagi yang berada di luar Malaysia, seperti Brunei atau Indonesia?. Kemudian, klik pada butang "Place Order".

LiveZymes dari Dynamic Nutrition

Vvaaah! Selamat membeli produk kesihatan korang di Dynamic Nutrition! Jangan lupa masukkan kod promo. OK!

Semoga kita semua sihat hendaknya. VvaawaahhHHHH!

Terima kasih membaca.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher , @sopheevlog .


Share:

0 Kata-kata Dari Teman: