SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Isnin, 25 Jun 2018

Tawaran Terbaik Pakej Umrah dan Haji serta Pakej Pelancongan di Dalam dan Luar Negara dari Juara Travel & Tours Sdn. Bhd

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Buat pertama kalinya nak bercerita dalam blog saya ni berkenaan Umrah dan Haji. Bukan apa, ni salah satu impian saya juga..Rasanya setiap insan beragama Islam pasti menyimpan satu perasaan ingin pergi mengerjakan umrah atau haji. Kann? Kalau belum mampu haji..kita usahakan umrah dulu. Terfikir juga, bila pergi umrah / haji nanti nak guna agensi apa.. Kalau boleh yang boleh dipercayai, tak ada caj tersembunyi dan senang serta lancar urusan. Bercerita hal ni dengan kawan, dia pun bagi tahu berkenaan Juara Travel & Tours Sdn. Bhd. Ada pelbagai tawaran terbaik pakej umrah dan haji serta pelancongan di dalam dan luar negara dari Juara Travel & Tours Sdn. Bhd ni.

Pakej Umrah Murah dan berlesen

Bila terfikir fikir tentang Juara Travel ni, saya pun mula mengimbau perasaan cemburu saya pada tahun 2015 bila melihat makcik saya berjaya menunaikan ibadah Umrah. Alhamdulillah dia dah sampai. Cemburu laa sebab saya pun nak jugaa.. Wehehe...



Agensi Umrah Boleh Dipercayai
Ni makcik saya, Tehee.

In Shaa Allah kalau rezeki pergi umrah menjemput saya dan Mr.Bee serta keluarga, saya akan pilih Juara Travel & Tours Sdn. Bhd sebagai Agensi pilihan saya dan keluarga.

Mengapa pilih Juara Travel & Tours Sdn. Bhd?

Kerana Agensi ini boleh dipercayai. Siapa yang tak takut ditipu selepas pelbagai berita penipuan umrah kedengaran zaman sekarang ni.




JT (Juara Travel) ini adalah sebuah syarikat yang sudah lama berpengalaman dalam pengurusan umrah dan pelancongan. Sudah lebih dari 10 tahun iaitu 17 tahun. Bagi saya, kalau nak mencari perkhidmatan atau syarikat harusnya memilih yang sudah berpengalaman dan sudah lama "berdiri" berbanding yang baru.

Selain dari usia syarikat, perkara penting yang harus diketahui adalah lesen sebuah syarikat. JT merupakan sebuah syarikat agensi pelancongan berlesen dan berdaftar di bawah Kementerian Pelancongan Malaysia (NO. KPK/LN 2819) semenjak tahun 1994. Hhaaah! Sejak 1994 tau..

Boleh rujuk di laman web Kementerian Pelancongan Malaysia - http://www.motac.gov.my/semakan/umrah/

JT juga merupakan ahli Malaysian Association of Tour and Travel Agents (MATTA) dan BUMITRA MALAYSIA.

JT mempunyai 19 buah cawangan setakat ini iaitu, JT Temerloh, JT Nibong Tebal, JT Kota Bharu, JT Muadzam, JT Seri Manjung, JT Kuching, JT Kuala Terengganu, JT Kulai, JT - HQ Kuala Lumpur, JT Kuala Lipis, JT Tapah, JT Puchong, JT Parit Sulong, JT Bandar Baru Bangi, JT Alor Gajah, JT Bukit Beruntong, JT Johor Bahru, JT Port Dickson dan JT Kuantan - http://www.juaratravel.com.my/branches

Testimoni Umrah Bersama Juara Travel

Testimoni Umrah Juara Travel

Agensi Umrah Berlesen dan Murah

Kalau nak baca dan lihat banyak lagi testimoni, kenalah ke instagram JT, OK.

Selain itu, JT sudah pernah mengendalikan lebih kurang 30,000 jemaah sehingga kini. Jumlah ini bertambah dari hari ke hari. JT juga menggunakan khidmat pembimbing umrah dan haji bertauliah serta berpengalaman bagi menyantuni jemaah umrah sebelum, semasa dan selepas mengerjakan ibadah umrah.



Untuk menguruskan perjalanan umrah sendiri tanpa agensi bukanlah sesuatu yang mudah. Pelbagai persoalan dan permasalahan yang bakal menuntut kita menyelesaikannya sendiri, seperti :

Soalan Lazim Jemaah Umrah

1. Visa
2. Pengangkutan
3. Penginapan
4. Lawatan
5. Penerbangan
6. Makan Minum
7. Kesukaran menentukan bajet
8. Kurang arif dan kurang pengalaman
9. Sebagainya..

Saya jenis tak nak pening kepala dan nak selamat, jadi memang akan cari agensi umrah dan pelancongan.Jadi, boleh tempah mana mana Pakej Umrah Juara Travel & Tours Sdn Bhd. mengikut kesesuaian sendiri.

Pakej Umrah Juara Travel

Termasuk :

1. Tiket penerbangan kelas ekonomi.
2. Cukai lapangan terbang dan surcaj bahan api.
3. Membantu permohonan visa umrah tertakluk kepada kelulusan Kedutaan Arab Saudi.
4. Penginapan seperti dinyatakan di dalam aturcara.
5. Perkhidmatan ziarah dan lawatan di Madinah dan Makkah.
6. Pengangkutan darat di tanah suci.
7. Umrah 3x bersama mutawwif.
8. Beg pakaian besar (kargo), beg 'hand luggage', sling beg, beg telekung, ihram, buku panduan & Air zam zam 5 liter.
9. Insuran berkelompok.



Tidak termasuk :

1. Perkhidmatan tambahan di lapangan terbang (porter) dan di hotel.
2. Penggantian bagasi/barang pelbagai yang hilang di mana-mana lokasi sepanjang perjalanan dan lebihan timbangan bagasi.
3. Sebarang perubahan  kadar matawang dan kenaikan harga tiket penerbangan, cukai lapangan terbang dan surcaj bahan api.
4. Perbelanjaan peribadi seperti telefon, dobi dan lain lain.
5. Tiket penerbangan domestik.
6. Lawatan tambahan yang tidak ada dalam senarai atur cara.
7. Perkhidmatan penghantaran beg ke semenanjung / Sabah / Sarawak.

Saya berminat dengan pakej umrah hujung tahun dari JT ni iaitu, pakej umrah cuti sekolah Malaysia Airlines Nov Dis 2018 (28 Nov 2018 - 09 Dec 2018) - 12H10M


Pakej Umrah Cuti Sekolah Malaysia Airlines Nov Dis 2018

Pakej ni akan menginap di Hotel Jawad Al-Taj, Makkah. Manakala di Madinah akan menginap di Hotel Al Elman Taibah.

Pakej umrah bersama pembimbing umrah percuma

Bimbingan Umrah Percuma Juara Travel

Pakej Umrah Paling Murah


Jadual Perjalanan bagi Pakej Umrah Cuti Sekolah Malaysia Airlines Nov Dis 2018

HARI 01 KLIA / Jeddah / Madinah
Berkumpul di KLIA 4 jam sebelum waktu berlepas di Aras 5, Kaunter L. Penerbangan terus ke Jeddah. Tiba di Jeddah. Jemaah akan disambut oleh wakil kami yang menunggu di lapangan terbang. Setelah urusan formaliti di lapangan terbang selesai, Jemaah akan bertolak ke Madinah dengan menaiki bas, perjalanan mengambil masa sekitar 5 jam. Setelah tiba di Madinah, Jemaah akan terus mendaftar masuk ke hotel dan berehat (Jemaah boleh ke masjid atau melakukan acara sendiri).

HARI 02 Madinah
Setelah sarapan pagi, jemaah akan dibawa menziarahi (bahagian dalaman) Masjid Nabawi seperti Makam Rasulullah, Khalifah Abu Bakar, Sayidinna Umar, Raudhah dan perkuburan Baqi’ (bagi lawatan wanita berasingan). Selepas sembahyang Asar, jemaah akan dibawa bersama untuk program jalan-jalan cari iman di sekitar kawasan masjid Nabawi.



HARI 03 Madinah
Setelah sarapan pagi, pada pukul 0700 pagi jemaah akan dibawa melawat (ziarah luar) kawasan di sekitar Madinah seperti Masjid Quba, Jabal-Uhud, Masjid Dua Kiblat, Medan Perang Khandak serta berbelanja di Ladang Tamar.

HARI 04 Madinah / Makkah (Umrah bersama Pembimbing*)
Jemaah akan berangkat ke Makkah Al-Mukarramah pada pukul 2.00 petang dengan berihram dan bermiqat di Bir Ali sebelum ke Makkah. Setibanya di Makkah, jemaah akan dibawa ke hotel untuk mendaftar masuk dan menyempurnakan ibadah umrah yang pertama.

Umrah bersama pembimbing* = Pembimbing umrah dipanggil Mutawwif. Maksud  Mutawwif adalah berasal dari perkataan "Thawaf". Mutawwif adalah individu yang mengajarkan jemaah haji/umrah, mengajarkan berkenaan hal hal yang bersangkut paut dengan umrah/haji seperti amalan. Mutawwif juga melayan jemaah semasa mereka melaksanakan ibadah umrah/haji.

HARI 05 Makkah
Acara bebas. Jemaah boleh melakukan ibadah dengan sendiri.

HARI 06 Makkah (Umrah)
Pada pukul 0700 pagi jemaah akan dibawa melawat kawasan bersejarah di sekitar Makkah seperti Jabal Nur, Jabal Thur, Arafah, Muzdalifah, Mina dan akhirnya berniat umrah di Jaaranah.

HARI 07 Makkah
Jemaah boleh melakukan ibadah dengan sendiri.

HARI 08 Makkah
Acara bebas. Selepas waktu asar, jemaah akan di bawa ke perkarangan Jabal Nur untuk majlis silaturahim Jemaah juara. (Tertakluk kepada perubahan dari semasa ke semasa).

HARI 09 Makkah (Umrah)
Pada pukul 0700 pagi jemaah akan dibawa melawat ke Muzium Kaabah (tertakluk kepada kebenaran pihak berkuasa) dan akhirnya berniat umrah di Hudaibiyah.

HARI 10 Makkah
Jemaah boleh melakukan ibadah dengan sendiri.

HARI 11 Makkah - Jeddah
Jemaah melakukan Tawaf Wada’ (tawaf selamat tinggal) sebelum bertolak ke Jeddah untuk penerbangan balik ke Kuala Lumpur.
Penerbangan terus ke Kuala Lumpur.

HARI 12 27 JAN KLIA
Pesawat tiba di KLIA.

Menarik kan?

Selain dari pakej yang saya kongsikan di atas ni, terdapat beberapa lagi pakej yang boleh dipilih mengikut kesesuaian sendiri. Antaranya :

Promosi Terkini Pakej Umrah


Boleh ke laman web JT untuk ketahui lebih lanjut berkenaan umrah : www.juaratravel.com.my .

Pakej Pelacongan Luar Negara

Pakej Melancong berbulan madu murah

Antara pakej melancong ke luar negara dari JT adalah Turkey, Korea, Vietnam (Hanoi / Ho Chi Minh), China, Eropah, Indonesia, Balkan, Uzbekistan, Jordan dan lain lain.

Kalau nak honeymoon, boleh la dating kat China ke.. Vvaaah! Tapi apa salahnya memilih pakej umrah sebagai sebahagian dari berbulan madu. Kann? Tak salah kan lain dari yang lain.. #CintaHinggaSyurga gitu.. In Shaa Allah. VvaawaahhHHHH!

JT juga akan menawarkan beberapa promosi menarik pada masa masa tertentu. Contohnya, promosi umrah raya. Untuk mendapatkan info promosi akan datang, sila ikuti laman web, facebook, instagram dan google+ JT di bawah :


Mungkin sekarang belum sampai masa. Masa depan tak ada siapa yang tahu. In Shaa Allah masa kita akan tiba. Jangan terlepas promosi akan datang! 2019 dan seterusnyaaaa..


With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher , @sopheevlog .


Share:

14 Kata-kata Dari Teman:

Cik Nor berkata...

best la pakej juara travel ni..

Nadia Johari berkata...

Samalah,niat nak ke sana juga mesti ada..Kalau sampai niat, akk nak guna Juara Travel ni la..Takut juga kes penipuan ni semua kan

Eiza GreenAppleKu berkata...

Betul tu. Bab pilih travel agensi ni kita perlu berhati-hati. Bukan sikit wang yang dikeluarkan dan masa yang diambil utk kumpul. Semoga impian Sofie untuk Umrah dipermudahkan.

mas saari berkata...

Memang menarik pakej ditawarkan Juara Travel ni, berpatutan!

Mrs Pip berkata...

Kak Pip pun berangan nak pigi umrah, semoga kita dilimpahkan rezeki yg murah, so nnt boleh pigi umrah ramai2 kan Sofie...

Sofinah Lamudin berkata...

Bast kak Normi.. In Shaa Allah ok pakai perkhidmatan mereka.

Sofinah Lamudin berkata...

Betul kak Nad.. Elok pakai Juara Travel.. Penipuan zaman sekarang ni menakutkan juga. Putih mata orang kumpul duit nak g umrah..

Sofinah Lamudin berkata...

Terima kasih doa yang baik kak Eiza.. In Shaa Juara Travel boleh dipercayai.

Sofinah Lamudin berkata...

Kan kak Mas... Nak honeymoon pun boleh pakai Juara Travel ni hahaha.

Sofinah Lamudin berkata...

Amiinn kak pip.. In Shaa Allah sampai masanya nanti kak Pip..

IFBT1 berkata...

thanks for sharing..

intan berkata...

banyak juga ya ejen yang scam..scary

Sofinah Lamudin berkata...

Memang scary kalau jumpa ejen untuk umrah dan pelancongan yang scam. Semoga dijauhkan..

Sofinah Lamudin berkata...

sama-sama.. terima kasih baca artikel berkenaan pakej umrah dan haji terkini di Juara Travel.