SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Selasa, 24 Mac 2020

Ulasan Movie She Made Them Do It | Dia Yang Buat Saya Lakukan Semua Tu Sebab Saya Sayang Dia

Dia Yang Buat Saya Lakukan Semua Tu Sebab Saya Sayang Dia


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~

Assalammualaikum dan Hi My Sugarpeeps!,

Selepas demam dan diikuti dengan pelbagai outside dan inside distraction, saya dah mula mengalami reading slump semula. Jangankan reading slump, segala kerja lain dah jadi lemau. Jadi, dalam keadaan macam ni saya buat macam macam untuk mengembalikan semula mood productive seperti yang saya inginkan. Malangnya, dah kemas bilik, ruang tamu, ubah kedudukan susunan buku dan sebagainya tidak juga membantu menjadikan saya kembali mengikut jadual yang ditetapkan. Maka, saya pun akur dan turuti saja dengan menikmati current mood yang sedia ada.



Nak menonton movie memang dah terngiang ngiang sejak bulan Februari tapi ditunda. Jadi, saya pun install aplikasi Iflix di mana ada promosi percuma menonton selama sebulan untuk sepanjang Malaysia dalam RMO (Restricted Movement Order) akibat Covid-19.



She Made Them Do It


Hari ni saya sempat menonton satu movie bertajuk "She Made Them Do It" yang dilakonkan oleh Jenna Dewan Tatum. Movie ni based on true story. Movie berdurasi 85 minit ni di-released pada tahun 2012 yang mengisahkan mengenai seorang wanita bernama Sarah Pender yang cantik, bijak dan sangat disayangi oleh orang ramai yang telah melarikan diri dari penjara atas tuduhan membunuh dua orang mangsa di rumahnya sendiri.

Movie bergenre Crime dan Mystery/Drama ni sangat membuatkan saya begitu terpegun dan kagum dengan Sarah dengan aura dan kepakarannya dalam berkomunikasi sehingga semua orang sangat menyayanginya terutamanya mereka yang berada di dalam penjara bersamanya.

Pendapat saya, jika saya menjadi kawan Sarah, saya juga akan menjadi salah seorang daripada yang sangat menyayangi Sarah malah akan sanggup melakukan apa sahaja untuk Sarah atas dasar "Sayang". Malah, saya yakin saya juga akan mempercayai Sarah 100% tanpa berfikir panjang.

Kadang kadang, sayang dan percaya 100% ni boleh memakan diri sendiri. Berdasarkan movie ni, saya rasa saya lebih rela tak pernah mengenal Sarah (jika saya jadi kawan dia) sebab...dilema gila beb! Ada kawan macam Sarah ni, kita akan jadi tidak berdaya, antara sayang dan benci. Antara madu dan racun. Vvaaah!... Tu dari sudut kawan lah.

Jadi, saya nak bagi warning kepada korang yang menemui character seperti Sarah di dunia realiti, ketahuilah bahawasanya inilah ciri ciri toxic relationship. Apabila kau sedar apa sebenarnya yang sedang berlaku antara kau dan Sarah, kau akan rasa kaulah orang yang paling bodoh di seluruh alam semesta! Bersembunyi pun sudah tak guna, kebodohan tu akan tetap terasa di setiap pelosok saluran hati! Perit dohh!

Dari sudut penjenayah, saya sedikit kagumlah dengan otak Sarah ni di mana kalau saya, saya mungkin dah mati kena tembak atau dah lumat kena belasah oleh manusia lain dalam penjara tu...hahahaha!

Rate

5 BINTANG


Saya bagi 5 bintang bukan sebab saya memang suka genre movie ni tapi sebab watak utama dalam movie ni. Memang diakui lakonan pelakon untuk watak ni betul betul hidup! saya betul betul terjebak dalam komplot Sarah walaupun saya tak patut ikut cakap Sarah. Sarah ni watak dia karismatik, berbakat, menarik dan mempunyai ciri ciri kepimpinan. Saya harap, orang yang berbakat dan ada personaliti macam Sarah ni di dunia sebenar tak psychopath dan tidak menggunakan kebolehan ke arah yang salah. Rugi kot! hahahaha! Kagum dengan detective yang tak tertelan dengan 'dadah kasih sayang' Sarah dan Bob yang keluar daripada Game Sarah pada peringkat awal sebelum terjerumus lebih parah.




Terima kasih kerana membaca ulasan movie ni. Kongsikan artikel ini ke media sosial korang agar boleh dicapai kepada mereka yang suka menonton movie dan mungkin mereka mahu menjadikan movie ini sebahagian dari hiburan masa lapang mereka juga. VvaawaahhHHHH!

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinah696, @sillywonk, @sopheestudio, @sopheericher.


Share:

2 Kata-kata Dari Teman:

aienienka berkata...

Lama jugak dah tak singgah sini yaa... ^^ Bahayanya kalau ada kawan macam sarah ni sebab kita terpengaruh sama...

Sofinah Lamudin berkata...

Hai Aien... terima kasih singgah blog SofinahlamudinDotCom. Betul.. kawan macam ni kita tak akan perasan dia sedang manipulate kita. Semoga dijauhkan..