SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Isnin, 30 September 2013

Blog : Panduan Asas SEO (Search Engine Optimization)

Assalammualaikum Readers dan bloggers,




Pulang dari bandar, saya terus je sign in blog nak blogging. Semalam, kat restoren sambil minum Milky Tea dengan Encik Tunang, kami bicang-bincang tentang SEO. Cerita pasal SEO ni, memang buat saya excited lah. Hehehe.. Mana lah tahu boleh dapat ranking hebat kat google kan ? haha.. Ececehh..

Pertama sekali saya dan Encik Tunang buka Video tentang keywords. Ada tiga bahagian keywords yang boleh kita study untuk tingkatkan traffik blog ni.

  1. Keywords tentang informasi
  2. Keywords tentang jual produk
  3. Keywords tentang produk

Lepas tengok panduan asas SEO tu, saya rasa memang sangat bagus semua blogger amalkan panduan-panduan yang ada kat panduan asas SEO tu.

Saya sendiri dalam proses pembelajaran dengan Encik Tunang. Sangat seronok belajar sesuatu yang baru dalam bidang blog ni. Selain daripada dapat informasi dan memberi informasi, blog ni juga boleh buat duit untuk pendapatan sampingan.




ehh betul ke saya cakap ? hehe.. tiba-tiba serius pula. he he..

Actually, Belajar tentang SEO (Search Engine Optimization). Kita pasti mahu apa yang diceritakan dibaca oleh orang lain dan mendapat manfaat darinya. Belajar perkara asas SEO, iaitu mencari kata kunci yang sesuai untuk ketengahkan entri kita di dalam enjin carian.

Fokuskan kepada kata kunci untuk menjadikan blog anda unik tentang satu perkara. Jika kisah artis, maka pastikan kata kunci artis ada di setiap entri. Jika anda bercerita soal melancong dalam negeri, pastikan kata kunci melancong dalam negeri menjadi asas dalam setiap entri.

Best kan SEO ni ? Apa kata you all praktikkan juga semasa menulis blog. Saya dan Encik Tunang dah pun siap belajar tentang SEO, You all pun boleh juga belajar kat sini : Panduan Asas SEO .


P.S : Sila tinggalkan URL blog anda untuk saya blogwalking oke :) tQ~

With Love,

Share:

0 Kata-kata Dari Teman: