SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Selasa, 17 September 2013

My Birthday Celebrations on 16 September 2013

Assalammualaikum Readers, and bloggers,

Alhamdulillah hari ni kita masih diberikan peluang untuk bernafas.

Hey, YESTERDAY is my BIRTHDAY !! hehe.. 16 SEPTEMBER 2013.

Saya tak sangka pula semalam adalah hari lahir saya yang paling meaning berbanding tahun-tahun lepas. Bukan sebab dapat hadiah besar-besar, banyak-banyak atau mahal-mahal. Bukan juga sebab dapat wish berlambak kat Facebook (Timeline dan Inbox) macam tahun-tahun lalu. Bukan juga sebab dapat SMS bertubi-tubi daripada kawan-kawan sebab wish "Happy Birthday!" . OK... wish wish kat laman sosial tu dah jadi perkara biasa biasa dah. Kann?

Tahun ni saya rasa sangat berbeza. Sangat lain. Sangat bermakna dan SANGAT MEMBERI PENGAJARAN KEPADA SAYA.

Sebenarnya, sambutan hari lahir tak berjalan dengan lancar. Di mana my mommy and daddy lupa my birthday on 16 September. Then, Makcik saya yang rajin buat wish dan hadiah kek pun tak munculkan batang hidung dia. Malah, my best friend pun tak wish my birthday. Wahahaha... Sedih kot kan. Kat Labuan FM pun tak ada wish my birthday dari sesiapa. Apakah semua ini?

Kemudian, hujan lebat turun dengan jayanya. Tak ada sambutan mahupun jalan jalan on birhday. Hujan lebat tu sangat lebat sehingga menukar perkataan hujan menjadi banjir di rumah En. Tunang. Maka, memang tak dating birthday laa jawabnya.

So, dengan situasi sebegini rupa, kesedihan pun bertukar menjadi malas tahap gaban. Malas yang semua perkara pun jadi malas nak buat. Tidur, makan, tidur, makan je laaa jawabnya. Tak ada orang ingat saya. Wahahaha. Actually merajuk laa kan tu. Perkataan apa lagi yang sesuai selain merajuk? ToEengg!

Disebabkan rasa bersalah sebab terlupa my birthday, my mommy dan daddy telefon saya masa saya tidur. Bukan main nyenyak saya tidur sebab sejuk dengan cuaca redup gila serta hujan yang sekejap lebat sekejap renyai sepanjang hari.

Dua tiga kali juga mommy dan daddy telefon sebab tidur mati. Wahahaha...Sebab tu laa alarm saya biasanya lebih dari 1 baru saya bangun. Tehee... My mommy cakap, mommy dan daddy belikan almari baju untuk tukarkan almari lama yang dah terlalu old school (sejak saya form 2) sempena my birthday tapi disebabkan merajuk, saya cakap, tak apa laa...malas lah nak kemas almari. Wahahaha...

Then, mommy cakap, "pemalas betul laah budak ni" kemudian dia off telefon.. Selepas tu saya sambung tidur balik. Bila saya bangun dari tidur, saya terkejut almari tetap dibawa pulang juga kelmarin sedangkan saya cakap tak payah.

Di tempat yang lain pula, saya tak sedar bahawa Encik Tunang sedang berusaha buat saya happy dalam keadaan rumah mereka terkena banjir.

Tulah pengajarannya, kita tak sedar dan tak nampak ada orang yang susah payah buat kita tersenyum dan ketawa. Nak kita gembira seperti sediakala.

Encik tunang datang ke rumah dengan tersenyum lebar... Wahaha.. cair hati dibuatnya tengok senyuman macam tu. Masa tu dia bawa sekotak hadiah.

Kotak Merah Hitam... WahHH! Apa yang ada di dalamnya ?? EXCITED!

"FOR SOMEONE SPECIAL" - Saya sangat istimewa.. hehehe....

"JUST FOR YOU" - Hehe... Just For Me... From Encik Tunang ! :D


Then? Apa di dalam kotak Hitam Merah ni ?

HAHA.. ada dua bodak botak kat dalam... Warna kuning!!!! YEAAAAAHHHHHH!!!!!

Kat dalam ada "KEVIN" dan "DAVE" ... Minions! Muah Muah MUah!!!
KEVIN and DAVE said : "HALOoooooo!!!!!"

Ada Kad ucapan yang sweet.. Tulisan Encik Tunang sendiri. I love it!

KEVIN and DAVE said : "HAPPY BIRTHDAY Mr.NAZZ's FIANCEE..Mr.Nazz sent us for makes you smile...Happy Birthday tooo yoouuu!!!!!"




See... Untuk dapatkan dua budak botak warna kuning kegemaran saya ni semalam semata-mata untuk saya, dalam keadaan hujan, basah, banjir, bukan senang. Bila kita asyik fikir hati sendiri, kita lupa tentang hati orang yang kita sayang. Thanks my sweetheart..! I LOVE YOU SO MUCH MR.FIANCEE! . Terima kasih juga buat mommy dan daddy yang berusaha bawa balik almari tu. Dah lama dah nak ada almari baru sejak almari tu semakin tak muat dengan baju yang bertambah. Wahaha... I LOVE BOTH OF YOU I'll keep this lesson in my heart.. deep inside.Forever.

Malam pula, Encik Tunang sanggup patah balik dari rumah dia semata-mata nak bawa saya dinner on Birthday. We together-gether pergi KFC makan ayam.. hehe... That time, saya dah giler giler happy dan buka mata besar besar penting diri tu tak baik.. jangan terlalu fikir perasaan kita je.. Macam la tak boleh sambut birthday hari lain.. September ada 30 hari kot..wehehe.... Saya taubat dah. Lepas ni tak nak buat Encik Tunang pening kepala. Dia cakap, tak suka tengok saya moody seharian. Tak best langsung.

Sebab tu laa saya cakap, tahun ni birthday saya bermakna dan ada pengajaran untuk diri sendiri. Pengorbanan, kasih sayang dan usaha orang tersayang untuk kita tu lebih berharga dan bernilai dari sambutan hari lahir on time.


With Love,

#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher, @sillywonk .


Share:

0 Kata-kata Dari Teman: