SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Selasa, 3 September 2013

Gemuruh Jiwa | Menyerlah Jauh Dari Yang Biasa

Assalammualaikum Readers,

Sebelum saya berceloteh, di sini ada beberapa info menarik yang mungkin ada yang menarik minat you guys..


Hari ni hari Selasa. Saya rasa masa berlalu begitu pantas .!! Sedangkan saya masih banyak yang perlu disettle..

Hari ni, cuaca masih lagi panas terik tetapi rasanya tak macam kelmarin. Bagi saya lah.. Tak tahu pula orang lain... Yang pasti saya nak cuci pakaian saya..!! YeahHH! biar jemur kat tengah panas tu, cepat kering dan akan rangup seperti keropok.. krup..krup... hehe...

Hari ni sarapan sendirian kat rumah sebab Encik Tunang tak datang rumah. Dia sedang sambung kerja trading.. eh ? berdagang ? Berdagang apa semalam Encik Tunang kata ??? :p

Saya masak telur dadar 3 biji campur bawang merah besar, Sardin di masak satu tin, masak nasi 3 senduk dan buat milo pink dengan ditaburi ais kiub yang banyak dalam satu jug!!

Banyaknya ? Macam nak makan 3 orang... huhu.. saja ja masak banyak-banyak walaupun saya tahu saya tak akan dapat habiskan punya.. Nanti sambung la lagi makan..

Sekarang ni, sedang cuci pakaian.. Guna mesin basuh so boleh la sambil-sambil tu online..sambil tu ada Milo Ais kat tepi laptop.. perghhh...

Sejak jadi suri rumah tak official ni, saya dah tak boleh larikan diri daripada melakukan kerja rumah. Wakakaka.. Nanti kalau dah jadi suri rumah official, agaknya apa jadi dengan saya ni...?

Sekarang ni pergi bank ke apa-apa urusan ke, mesti ditanya, kerja mana ? Suri rumah ke ? Saya akan blurr.. ermm.. saya tak kerja tapi saya bukan suri rumah juga. Macam mana nak jawab ? Then , just angguk kan saja la..




...urm...Banyak sangat ilham, idea berlambak dalam kepala. Nak buat itu dan ini tapi macam masa ni cemburu kat saya setiap hari... Sampai timbul semula perasaan "Kenapa mesti tidur? Buang masa saja..." tu adalah ayat saya dulu semasa di tingkatan enam yang gile dengan subjek Sastera Moden. Sanggup tak tidur dan terus pergi sekolah pagi. Nampaknya perangai tu datang semula.

Memang rasa tak nak tidur dan nak mengadap PC sepanjang malam... Tetapi, apakan daya, itu tak boleh diamalkan sama sekali!

oh Gemuruh Jiwa, semangat membara... tiba-tiba lagu ni berkumandang dari Radio saya.. "menyerlah jauh dari yang biasa" hehe...

Jumpa di next entry... Wassalam...



P.S : Sila tinggalkan URL blog anda untuk saya blogwalking oke :) tQ~


With Love,

Share:

0 Kata-kata Dari Teman: