SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Khamis, 23 Oktober 2014

Home Workout | Daily Fitness | Couple Hobby

Assalammualaikum Readers and bloggers,

Just finish my home workout today. Fuhh~ Berpeluh. Rest kejap then nak lunch.

#Throwback. Gambar bulan 3 lalu. Sebelum keluar jogging, selfie dulu. kui3x.

Since kenal dengan Elken dan Zumba, memang saya sangat berminat dengan fitness. But tidak terlalu obses atau nak jadikan daily activities. Paling-paling pun, saya akan temankan Encik Tunang ke Taman untuk jogging. hehe. Dia jogging, saya pun jogging la.

#Throwback.Gambar bulan 3 lalu, tahun ni. HAHA.

#Throwback gambar jogging.Encik Tunang semangat!!

But now, since lepas bulan puasa tahun 2014 ni, rajin pula saya dan Encik Tunang berbincang tentang fitness, Vegeterian, Spirulina Elken, Sensualite Elken dan macam-macam lain yang bersangkut paut.



Pemakanan? Yes! masuk sekali. Kami berdua plan nak buat couple body fitness yang 'mengancam' . HAHAHA! Dasyat ayat. Gilos! Gurau je ye.. Maksud kat sini nak jadikan senaman kecergasan sebagai pengisian masa dan jadikan sebahagian daripada hobi bersama.

Apa-apa lah sahaja faktor kita nak buat aktiviti fitness dan workout, memang seronok aktiviti fitness-fitness ni korang. Kalau bukan kerana nak body cantik bagi para wanitanya, kalau bukan nak tampan para lelakinya, UNTUK SIHAT tu paling baik diutamakan juga. Tapi...kan lebih tip top kalau kita dapat dua-duanya kan ? SIHAT dan CANTIK! Lelakinya TAMPAN dan BERGAYA! ewaahhH!

Actually saya dah amalkan DX Lingerie Elken since 2012. Makanan memang saya jenis tak kuat makan. So now, nak menambahbaikkan lagi dengan workout/fitness bersama insan tersayang, bakal husband, Encik Mohd Nasyit. hehehe.

So, apa yang saya lakukan setiap hari?

  1. Minum air H2O setiap hari (H2O dengan penapisan Reverse Osmosis sistem Elken).
  2. DX Lingerie 8 jam sehari (Jahitan DX Lingerie Elken yang berperanan meletakkan lemak di tempat yang betul - so lemak yang salah stand tu better dielokkan cepat.hehe).
  3. Spirulina Elken (Untuk mengurangkan rasa lapar, Menambahkan nutrisi yang kurang di dalam badan -  siapa tak suka makan sayur, better ambil Spirulina Elken).
  4. Makanan berat 1 kali sehari sahaja. Yang lain-lain saya amalkan makanan yang sihat seperti buah-buahan, sayuran, salad, sup, etc...sebagai makanan ringan. Makan sikit sikit.
  5. Mengamalkan meminum greentea - greentea detox lebih baik. Kalau nak lebih bagus detox, gunakan Lactose Elken. Amalkan 3 kali seminggu, buang toxin dalam badan, kempiskan perut, dan ringankan badan, buang/cuci pada dinding usus.
  6. Fitness setiap pagi dan petang. Hujung minggu jogging. (Flexible - ikut kesesuaian masa - paling koman satu kali fitness pada waktu pagi, kalau rajin dan ada masa..bukan hujung minggu pun saya dan Encik Tunang pergi Jogging).
  7. Sensualite, Burner & Fabuloss 5 (Ini Encik Tunang saya yang gunakan, kalau saya yang guna ni, nanti jadi cicak kubin pula..haha!). 
Then, Fitness yang macam mana saya amalkan?

Ni fitness wanita. hahaha! Lelaki lain lagi. Encik Tunang saya punya fitness lain. Saya lain.

Pertama, saya warmup dulu. Lihat Video kat bawah.



Video kat atas ni adalah cara yang betul untuk warmup sebelum dan selepas exercise.

Kemudian, saya akan ke fitness Abs (Nak dapatkan perut yang sentiasa kempis dan rata). Saya guna fitness abs yang simple dan senang sahaja. Sebab kalau yang susah-susah tu nanti makan masa banyak sangat. hehe..



Bila dah settle abs fitness, saya akan ke next fitness. My favourite fitness. haha. This fitness actually lelaki buat juga untuk mendapat otot pada dada. Kalau wanita, korang faham sendiri. hehehe. Untuk balance, memang kena buat ni, bila dah membuat pengurusan badan, lemak kat area dada akan kurang juga. So, payudara mengecil tu memang dah pasti.

Buat masa ni saya just guna Dumbbell comel.




In Shaa Allah akan ada koleksi Dumbbell untuk saya dan husband to be...on the way. hehe.




Dah selesai fitness dalam video di atas, saya akan terus ke fitness booty. hahaha! oyeahh! Women is women..


Actually, seronok juga kalau dapat maintain aktiviti macam ni setiap hari. Jap! Angan-angan saya kan, dalam rumah nanti ada bilik untuk fitness. HAhahaha.

Kalau saya, berangan memang no.1. kwang3x. Mana laa tahu jadi kenyataan

Sampai sini dulu entry ni.
Nanti jumpa kat entry seterusnya.

Terima kasih sebab membaca.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .


Share:

0 Kata-kata Dari Teman: