SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Rabu, 2 Januari 2019

Setiap Persinggahan dalam Perjalanan Hidup - Muka Surat 6

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

...sambungan dari muka surat 5 .

www.sofinahlamudin.com
Sudah sekian lama menggangur kerana sengaja untuk tidak bekerja. Bukan kerana tidak memperolehi kerja tapi saya begitu lembik nak move on dengan kisah tempat kerja sebelum ini. Wahahaha... Ending saya kat sana terlalu perit bagi saya. Tak ada yang faham sudah pasti. Yang membawang itu pasti lebih banyak sekali. Wakakaka.

Tapi bukan bawang menjadi masalah utama. Tapi...uhrmm... sukar diluahkan dengan kata kata. Hhuhu...

Lama kelamaan, dua orang leader angsa laut yang begitu positif telah banyak membantu dari segi move on dan memaafkan orang serta lupakan masa lalu. Mereka juga menaikkan semula semangat saya untuk bekerja semula.

Saya pun bekerja di sini. Kontrak sahaja. Bukan permenant. Dalam perancangan, saya mahu berusaha agar menjadi pekerja tetap di sini. Namun, setelah 3 bulan saya berada di sini. Nampaknya saya tidak begitu serasi dengan suasana walaupun gaji 2 kali ganda dari tempat kerja sebelum ini.

Kerja di sini, sangat senang dan terlalu santai untuk saya katakan susah. Malah gajinya berbaloi. Malah ia lebih dari berbaloi. Tapi, naluri saya adalah tidak mahu menyambung kontrak meskipun supervisor sudah memberikan surat sambung kontrak. Ada yang tiada di sini sudah pasti. Urhmmm...

Lalu saya pun pergi meninggalkan tempat ini. Tinggallah seorang rakan karib saya sepanjang di sini dengan mereka yang lain. Tapi, saya bersyukur, walaupun kami berkawan baru 3 bulan di sini, kami masih kawan diluar. Tiada konflik berat di sini. Tiada juga drama mahupun politik kerja. Tapi, saya tetap mahu pergi.

Bersambung di sini .



With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinah696, @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudindotcom, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher, @sillywonk, @sopheevlog, @sophee.beauty.


Share:

0 Kata-kata Dari Teman: