Rabu, 2 Januari 2019

Setiap Persinggahan dalam Perjalanan Hidup - Muka Surat 7

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

...sambungan dari muka surat 6 .

www.sofinahlamudin.com
Di persinggahan seterusnya, ya!! di sini mulai serasi dengan jiwa saya! Kat sini, politik pejabat dan talam dua muka serta berbaik demi kepentingan itu ada. Tapi, saya di sini bukan nak membawang. Saya cuma serasi dengan suasana, cara kerja dan lokasi tempat ni yang tenang.

Masalah masalah politik biasanya berlangsung antara mereka yang sudah lama bekerja di sini. Disebabkan pengalaman lama di tempat lama, bawang dan politik kerja tu saya dah tak telan. Takat kunyah bawang, pas tu ludah kan saja ke tong sampah, siap. Banyak lagi perkara nak fikir dari nak fikir pasal kes bawang yang belum dimasak tu. Wahaha...

Kat sini jugalah saya jumpa kenalan baru yang kelakar. Level dan usia diorang ni lebih kurang sama macam saya juga. Masih lagi terkial kial dengan dunia percintaan serta pekerjaan yang tak pernah ada penghujungnya. Yes! Kami masih bergelut dengan sesuatu yang tidak pasti.

Walaupun begitu, perkenalan dengan mereka kat sini sempat membuatkan saya lupa kisah lama di tempat kerja yang lama. Kawan kat sini fun giler. Otak giler giler.
Walaupun gaji kat sini tak meletop, tapi feel kerja kat sini banyak positif dari segi friendship.

Tapi tu lah, meski pun begitu, kawan kita akan datang dan pergi. Maklumlah, semua orang pun akan mengejar sesuatu yang mereka rasa lebih baik bagi mereka kan. Begitulah juga saya, saya pergi meninggalkan tempat ni untuk perkara baru. Perkara yang saya tak pernah terfikir pun untuk mencubanya sebelumnya.

...akan bersambung!



With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinah696, @sofinahlamudin, @sofinahlamudin2.0, @blogsofinahlamudindotcom, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher, @sillywonk, @sopheevlog, @sophee.beauty.


Share:

0 Kata-kata Dari Teman:

Catat Ulasan

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.
[Penafian] Pihak www.sofinahlamudin.com tidak akan bertanggungjawab dengan komen komen yang negatif. Setiap komen yang negatif adalah atas tanggungjawab pengomen itu sendiri.