SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Selasa, 12 Mei 2020

Menukar Sophee Studio kepada Sofina Artwork dan Rekaan Logo Baru

Menukar Sophee Studio kepada Sofina Artwork dan Logo Baru


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~

Assalammualaikum dan Hi My Sugarpeeps!,

Kepada yang selalu mengikuti saya di Instagram, sudah pasti korang perasaan Sophee Studio sudah tidak kelihatan. Saya telah re-branding Instagram lukisan saya dari Sophee Studio kepada Sofina Artwork kerana saya sudah mula tidak merasa selesa dengan nama "Sophee". The ejaan look like "Shopee". Right? Hhahaha! ....and...actually I have another issue. Hm.

Menukar Sophee Studio kepada Sofina Artwork dan Rekaan Logo Baru

Dan saya mahu menggunakan nama sendiri, "Sofina". Ia lebih simple dan selesa. Tidak keterlaluan. Saya juga menukar "Studio" kepada "Artwork" sebab ramai kenalan saya di Labuan salah faham. They thought I have a studio (real studio) in Labuan. I wished it's true! Lols. FYI, the studio doesn't exist. OMG... Tu cuma nama Instagram dan Facebook Page.

Actually, sejujurnya tu salah satu impian saya. Ada personal studio dalam rumah. Khas untuk stationery, lukisan dan buku. Mungkin saya akan beri nama ruangan tu sebagai "SOFINA studio + Mini Library?" Ahhh sudah lah... sempat pula berangan, ini lah yang terjadi bila berangan itu percuma. Vvaaah!

SOPHEE STUDIO VS SOFINA ARTWORK


Nama Sophee Studio sudah tidak saya gunakan untuk kesemua platform yang pernah saya gunakan; Instagram, Facebook Page, dan Blog. Sebelum ni, saya menggunakan domain Sophee Studio Dot Com (sejak 2016) dan kemudian saya tukarkan kepada Dot Net (Pada tahun 2019).

Tahun ni saya ambil keputusan untuk memadam Facebook Page Sophee Studio dan saya tidak lagi membuat pembayaran domain Sophee Studio di blog untuk meneruskan penggunakan domain tersebut kerana saya dapati saya tidak dapat memberi 100% komitment kepada domain tersebut. So, my art blog back to blogspot dot com. (sofinaartwork.blogspot.com). Buat masa ni (mungkin tahun ni), blog art ni akan saya biarkan bersawang sementara waktu sebab saya akan menggunakan 100% energi + fokus kepada blog Sofinahlamudin dot com dan something else (Shhh).

Walau bagaimanapun, Instagram Sofina Artwork masih aktif seperti biasa. Ada masa melukis, saya akan kongsikan di sana. 

Logo Sofina Artwork!

Sejak saya menukar Sophee Studio kepada Sofina Artwork, saya juga telah menukar logonya mengikut tema lukisan yang saya kerap lukis (Eyes, tears and creepy) dan saya guna warna hitam kuning.

LOGO BARU SOFINAH LAMUDIN DOT COM


Logo Sophee Studio sebelum ni pula saya gunakan untuk blog Sofinahlamudin dot com. Saya rasa lebih sesuai digunakan untuk blog Sofinahlamudin dot com berbanding Sofina Artwork. Saya menukar sedikit warnanya supaya warnanya selari dengan blog dan tidak terlalu glitter. Tehee. Dah lama nak tukar logo blog ni sebab design dah nampak klasik. Tapi tak ada idea nak buat macam mana, jadi... re-cycle saja laa logo Sophee Studio since Sophee Studio dah deleted. Hhahaha...

Logo Baru Sofinah Lamudin Dot Com

Terima kasih membaca entri "Menukar Sophee Studio kepada Sofina Artwork dan Logo Baru" under kategori "Sofinah Speaks".

With Love,

#Sofinah696 💕

Follow my instagram ; @sofinah696, @sillywonk, @sofinaartwork, @mudahkayadotcom.



Share:

0 Kata-kata Dari Teman: