Follow Instagram @sofinahlamudin

Tuesday, October 24, 2017

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Hari ni, saya ingin berkongsi berkenaan Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi. Saya yakin, mesti ramai wanita mahupun lelaki yang suka menggunakan kanta lekap kerana tak suka pakai kaca mata. Betul tak? Yelah, kalau pakai kaca mata ni, ada bingkai. Kadang-kadang rasa seakan ada gangguan. Kan..? Sesetengah wanita muslim pula, suka bergaya dengan selendang atau shawl, jadi memang akan cari kanta lekap agar lebih bergaya dan sesuai dengan shawl. Kalau guna shawl, kadang-kadang tidak sesuai menggunakan kaca mata bergantung dengan bentuk muka. Tapi, itu berbalik kepada pilihan masing-masing. Ada yang sesuai,selesa dan memang suka menggunakan shawl bersama kaca mata. Kalau saya pula, memang jarang pakai shawl sebab pencinta tudung bawal. Menggunakan kanta lekap mengikut mood tertentu tapi minggu lepas, saya terjatuh cinta pula dengan kanta lekap dari iMlens yang membuatkan saya rajin nak pakai kanta lekap. Tu yang semangat nak cerita ni..Haa..jadi,teruskan membaca tentang jenis dan tempoh pemakaian kanta lekap dari iMlens yang selesa dan bermutu tinggi ni.

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi


Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap iMlens.

Kanta lekap iMlens ni adalah jenis lembut. Disebabkan kanta lekap iMlens ini adalah jenis lembut, sebab itulah sangat selesa ketika menggunakannya. Kadang-kadang terlupa ada kanta lekap kat mata sebab tak rasa apa-apa. Hahaha...

Tempoh pemakaian adalah sebulan. Maksudnya, selepas sebulan kita gunakan kanta lekap ni, kita mesti tukar dengan yang baru.

Pemakaian dalam sehari pula, perlu mengikut jadual berkala. Jika korang adalah pengguna kanta lekap buat pertama kali, jangan pakai lebih dari 4 jam sehari hingga hari kedua. Bermula hari ketiga hingga keempat, boleh tambah 2 jam pemakaian iaitu 6 jam.

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi


Jika mengikut jadual saya sejak hari pertama saya menggunakan kanta lekap (Tahun 2014) selepas mendapat konsultasi dan pemeriksaan dari pakar mata, saya menggunakan kanta lekap hanya 8 jam sehari. Jika saya perlu menggunakan kanta lekap lebih dari 8 jam, saya menggunakan penitis mata untuk melembutkan kanta lekap di mata atau, saya buka dari mata lalu di cuci menggunakan isotonic solution dan memakainya semula.

Memandangkan kanta lekap iMlens adalah jenis silicon hodrogel, maka kanta lekap ini lebih baik daripada kanta lekap lembut yang lain. Hal ini kerana material ini mempunyai ketelapan oksigen yang tinggi. Oksigen yang boleh menembusi kornea, akan membuatkan kesihatan mata akan lebih terpelihara. Disebabkan itu, kanta silikon hidrogel boleh dipakai lebih lama dalam sehari.

Selesa,Selamat dan Bermutu Tinggi

Paling best, kanta lekap dari iMlens ni diluluskan oleh US FDA. Apa itu US FDA? US FDA adalah agensi kerajaan Amerika Syarikat yg bertanggungjawab untuk mengawal dan memastikan keselamatan pengeluaran hasil makanan, hasil tembakau, makanan tambahan, ubat-ubatan, vaksin, biopharmaceutical, derma darah, peralatan perubatan dan lain-lain.

iMlens hanya menggunakan bahan yang diluluskan oleh US FDA. Proses pembuatan warna dijamin selamat dan tidak menyentuh kornea mata. iMlens adalah selamat dan dipercayai..

iMlens juga menyediakan manual cara memakai dan mengeluarkan kanta lekap. baguskann kan? Manual ada dalam kotak kanta lekap.

Sepanjang Pemakaian Kanta Lekap iMlens

Sepanjang saya menggunakan kanta lekap dari iMlens ini, saya memang rasa selesa tidak seperti menggunakan kanta lekap dari jenama lain. Saya menggunakan lebih dari 8 jam tanpa mengalami sebarang ketidakselesaan sehingga saya balik ke rumah. Walau bagaimana pun penitis mata tetap dibawa ke mana sahaja terutama sedang menggunakan kanta lekap.

Warna Kanta Lekap dari iMlens setakat ni ada 4 warna iaitu iMoss, iSea, iClam, dan iPearl. Warna pilihan hati adalah iClam dan iSea. Tee Hee...

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi


Cantikkk tak?? Hahaha..nanti nak cuba warna iPearl dan iMoss pula.

Kanta Lekap bersama power (Degree) atau kosong (Plano)

Saya seorang yang rabun jauh. Jadi, menggunakan kanta lekap perlukan yang mempunyai degree. Kalau tak terpaksa jalan sambil raba-raba..Hahaha! Rabun sejak tahun 2007 tapi berjinak-jinak menggunakan kanta lekap sejak dekat-dekat nak kahwin dengan MR.BEE pada tahun 2014. Tee hee.. Sebab masa naik pelamin taknak pakai kaca mata. Cheehhh.. Sebelum menggunkan kanta lekap. saya pergi periksa mata dan konsultasi dulu mengenai cara pemakaian dan penjagaan.

Since dah tahu semuanya, baru berani nak guna. Di iMlens, kita bukan saja boleh dapatkan kanta yang tiada degree, malah boleh dapatkan kanta berdegree hingga 6.00. Rabun korang berapa power? Saya 4.50 sebelah kiri, 3.50 sebelah kanan. Maknanya, mesti dapatkan dua pasang kanta lekap. Sepasang untuk kiri, sepasang lagi untuk kanan. Kalau sama degree dikedua-dua belah mata, boleh je beli satu pasang.

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi


Walau bagaimanapun, saya minta puji cuba kanta lekap tanpa degree. Hahaha.. saja nak pakai sambil pakai kaca mata. Jadi, sesiapa yang nak bergaya, boleh je pakai kanta lekap..tak semestinya rabun baru pakai.

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi


Instagram dan Whatsapp iMlens

Cara mendapatkan kanta lekap ni senang sahaja. Sama ada korang nak hubungi direct ke whatsapp atau nak terjah instagram dulu pun boleh untuk tengok-tengok testimonial pengguna kanta lekap iMlens..

Whatsapp - 011.2689.5193

Nak Diskaun? BOLEH!

Semasa menghantar mesej untuk menempah, sila taip "Sabahan Blogger Sofinah Lamudin" . Kalau tak taip, tak ada diskaun. Happy shopping dan bercantik-cantiikk! Tee hee..

Jenis dan Tempoh Pemakaian Kanta Lekap Dari iMlens yang Selesa dan Bermutu Tinggi


With Love,
#Sofinah696 đź’•
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .


6 comments:

  1. menarik kanta lekap tu...dan,
    wah, blog sudah berubah wajah...lagi cantik :))

    ReplyDelete
  2. Salam singgah. Anda dijemput join GA saya! :)

    http://www.akuseorangtraveler.com/2017/10/tak-nak-sunyi-sepi-lagi-giveaway-by.html

    ReplyDelete
  3. cantik warna lens tu kan sofinah :)
    tak sabar pula sampai i punya lens ;D

    ReplyDelete
  4. Satu-satu nya waktu ai mampu pakai contact lens, masa wedding. Lepas tu memang tak sentuh dah.

    ReplyDelete
  5. Waa.. kadang2 kalau pakai kaca mata, macam tak selesa. Lebih-lebih kalau bersukan. Balik2 mau tertanggal ja...

    Uiyoh lain terus muka pakai contact lense ni

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.