SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Isnin, 22 Julai 2013

Saya dan #Ramadan11

Assalammualaikum Readers dan Blogger :)

HAHA. Hari ni dah hari yang ke-13 kita semua berpuasa. Tapi saya offline selama dua hari. SO, tak dapat nak update story Ramadan saya yang ke-11 dan yang ke-12 on time. Actually boleh saja nak online but malas la nak bawa lappy dan broadband. Nak cuti tanpa internet kononya.. he he..

Kemana saya dua hari? Actually, Hari jumaat lepas, Ramadan yang ke-11 saya dan Encik Tunang pergi Kota Kinabalu untuk shopping sikit-sikit untuk hari raya ;) Sekali gus, saya nak tengok suasana puasa kat area bandar Kota Kinabalu. Maklumlah saya tidak pernah ke Kota Kinabalu semasa bulan Ramadan. Terima Kasih Encik Tunang sebab bawa saya jalan-jalan. Seronok betul Ramadan saya tahun ini. Alhamdulillah :D Syukuurr..

Seawal 6.30 pagi, ayah hantar saya ke terminal feri untuk jumpa dengan Encik Tunang. Macam biasa, ayah kirim VCD movie kalau saya pergi Kota Kinabalu.

Saya sempat ambil beberapa foto kat atas feri tu.. Kalau ada kamera DSLR, dah lama saya "Shoot" lebih banyak lagi! haha.





 

Selepas tu,
Saya dan Encik Tunang pun berangkat naik feri besar yang bawa kereta. Kami naik feri kereta tu sebab ingat cuaca akan berangin lagi, tak nak lah naik speedbot but, Oke la pula cuaca. HAHA. Sia-sia menyabarkan diri berada di atas feri yang lambat itu :p



Encik Tunang saya layan Angry Bird !! sambil tunggu Feri tu landing :p

Muka ngantuk! haha.. Layan kumpulan cerpen.

Tengok Encik Tunang main game.. ngee~



Kira-kira jam 10pagi macam tu, kami pun sampai ke Menumbok. Terus naik bas Express untuk ke Kota Kinabalu. Saya sempat lagi ZZZzzz kat bas tu. Sejuk dan mengantuk lah! Tak lama lepas tu, saya, Encik Tunang dan penumpang bas yang lain "disajikan" dengan movie PEE MAK (movie Thailand) , pernah tengok dah? huhu.. sadiz je cerita cinta dalam movie tu. Tapi lawak boleh tahan gabannya :p Just nak cakap bahawa, movie tu creative sebab at the end, walaupun PEE MAK dan NAK secara logiknya tak boleh bersama sebab dunia mereka dah lain (Hidup dan Mati) , tapi nampaknya director film tu berfikir out of box di mana, Pee Mak dan Nak tetap bersama-sama walaupun salah seorangnya adalah "Hantu" -___-


ops! Ini bukan pasangan Pee Mak dan Nak.. haha.

Ini Pasangan SofiNazz :)


Bila dah sampai ke Kota Kinabalu, macam biasa seperti yang dirancang, we all nak tengok movie!!! YeahHH! PERTAMA TAMAnya, mestilah nak tengok PACIFIC RIM!!! Movie yang dah lama dinanti-nantikan oleh Encik Tunang. :)



Saya paling suka watak yang pakai jaket PINK tu.. hee hee~ :D


Center Point, KK.


Movie Pacific Rim ni, boleh tahan dogengnya juga. hahahaha! Besar betul robot itu beb! dan...Kaiju ? Makhluk dari laut yang kononnya akan menakluki bumi ? OKeh... actually saya lebih tertarik tentang "Perkongsian Memori" yang mereka buat kat film tu. What will happen to me? to you? you you? bila kita boleh berkongsi memori silam? Yang menyakitkan, yang pahit, yang manis...Saya rasa, saya akan "mati" kesakitan hati dan jiwa serta mental kerana saya tidak sanggup nak tengok kisah silam orang yang menyakitkan -_- hehe hehe...well, itu hanya film :p




Then,
Selepas tengok wayang, Encik Tunang bawa saya jalan-jalan ke Bazaar Asia City.. Perghh!! RAMAI siot manusia kat sana. Berhimpit!







Kami beli kuih muih untuk berbuka dan kemudian singgah ke sebuah restoren untuk berbuka :)

JUADAH BERBUKA PUASA :


Ayam tersebut sangat BESAR -___-



Bila dah settle mengenyangkan perut, we all pergi CP lagi.. Tak cukup sekali, nak lagi.. Tengok wayang lagi dengan Encik Tunang. Haha.. Kali ini Encik Tunang bagi saya chance untuk tengok animasi.. Saya nak tengok DESPICABLE ME! hehe.

Beli tiket awal sangat.. THEN, menunggu lah kami :p

Ramainya manusia tengok DESPICABLE ME.


Not sure nak cakap apa, actually, saya suka Minions tu lebih dari watak utama dalam cerita Despicable Me tu.

Saya rasa mereka sangat CUTE! Lawak...argh! Sangat Comey!





Lihat mereka :














 COMEL KAN MEREKA?? Hehe.




Setelah mereka disuntik dengan virus, tiba-tiba minions jadi macam ni :




















Walau macam mana pun, saya masih merasa minat pada Minions purple ni...cuma....











Saya tak sanggup nak minat bila rupa mereka jadi macam ni :


















Siapa LAH yang bertanggungjawab dok edit muka MINIONS jadi macam nieyh! -_____-





HAHA.. gambar kat atas baru saja saya nampak kat wall Facebook Encik Tunang. Punyala.. okehlah, isebabkan saya minat minions tu je.. Bukan watak utama kat Despicable Me tu. Minions tu cuma watak sampingan.So, saya rasa, ada yang kurang kat film tu . Jalan cerita kot. Mesej pun tak jumpa sangat.. haha.. Apapun, Thanks to my Encik Tunang sebab teman saya tengok wayang !! :D Kalau kat Labuan ada panggung wayang kan besyt! hee~



The End.
Jumpa lagi di next entry...

W.E


F.O.R.E.V.E.R

P.S : Sila tinggalkan URL blog anda untuk saya blogwalking oke :) tQ~

With Love,

Share:

0 Kata-kata Dari Teman: