SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Ahad, 17 Disember 2017

Kucing Lucu Nak Menyamar

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Termasuk kelmarin, dah 5 hari si Ontot belum balik rumah. Haa.. Hari ni dah masuk hari keenam! Tak tahu dia ke mana. Panggil-panggil tak juga datang-datang.Gara-gara panggil si Ontot ni la datang kucing luc nak menyamar! Saya tahu laluan kegemaran si Ontot ni. Lepas keluar dari sangkar dia, dia akan ke laluan tersebut. Lepas tu, dia terpaksa menempuh sedikit hutan mini. Ceh.. Hutan mini pun boleh. Wahaha. Sebenarnya, kebun pisang orang je. Wahahaha. Haa... kemudian, dia akan ke kawasan rumah jiran. Bila dia dah melepasi hutan mini tu, saya tak akan nampak batang hidung dia dah. Termasuklah montot dia. Memang tak nampak dah gaya berjalan lenggang lenggok dia yang tertib tu. Diringkaskan cerita, kelmarin saya panggil dia di sekitar rumah. Ye laa.. mana tahu panggil panggil banyak kali, dia akan datang kan. Saya risau juga pasal...dia tak lapar ke? Makan apa enam hari tak balik? Uhrmm.. Jangan curi ikan goreng orang dah laa.. Sedang syok panggil tu, ada pula muncul kucing lucu nak menyamar tu!

Kucing Lucu Nak Menyamar
Ini Si Ontot yang mempunyai pelbagai gelaran. Tehee.. Macam samseng kan?

Sedang kusyuk memanggil tu, tiba-tiba kedengaran sayup sayup suara menyahut... Saya panggil lagi... ada lagi yang menyahut. Lama lama suara menyahut tu semakin kuat kedengaran. Jelas sangat ke gegendang telinga saya ni.. Tiba tiba saya ternampak satu sosok! Vvaaah! Seriuslaa saya ingat si ontot, kucing kesayangan saya. Rupanya si penyamar yang merasa diri dia warna coklat. Terang terang warna bulu tu hitam dan putih, ada hati menyamar jadi ontot! Wahahaha..

Saya pun berfikir sejenak. Nama dia pun Ontot agaknya Jadi, saya try panggil dia lagi...

"Hi Ontot!", saya mencuba. Tak semana mana disahutnya! "meeoowww..!" mirip suara macam Ontot tapi Ontot lebih lembutlaa.. Wehehe...

Oleh hal yang demikian, saya ambil keputusan untuk gelar dia Ontot nombor dua. Wehehe.. Saya tengok, dia ni nampak macam lapar. Saya belanja laa dia dengan keropok whiskes.

Kucing Lucu Nak Menyamar
Kucing lucu nak menyamar tapi gagal!

Tapi dia macam tak suka pula makan keropok tu.. dia just makan sikit sikit je. Then, saya tinggalkan dia dengan keropok tu di luar rumah. Saya naik semula ke rumah nak lunch dengan MR.BEE.Sian MR.BEE ditinggalkan kat dapur memasak untuk isteri dia. Wahaha.

Sedang seronok makan makan,makanan jenis berlemak pula tuu.. dah terganggu diet kitorang bulan ni! Agak-agak, kiraan lemak dah berapa untuk bulan ni sahaja? Huhu..Kemudian, tiba tiba ada yang menjenguk kat pintu ruang tamu. "Meooww"... Agaknya dia bagi salam laa tu, Assalammualaikum...or Hellooo kalau dia jenis omputeh sikit Wahaha...

Kebetulan, si Chokey dah bangun tido masa tu. Sedang sibuk bersihkan bulu dia. Konon konon nak berlawaa laa kiranya. Sekali dia nampak si Ontot nombor dua tu depan pintu, hilang keayuan atau ke-loser-an dia selama ni! Bulu dia yang tadi dia kemaskan kembang semerbak dengan jayanya! Sambil marah dengan pandangan tajam ke arah Ontot nombor dua.

Kucing Lucu Nak Menyamar
Kucing lucu nak menyamar makan keropok! Tehee.

Well, korang pernah nampak kucing marah sambil bercakap? Saya sendiri baru tahu Chokey ada bakat membebel tahap maximum level macam tu. Selamani, chokey yang saya kenal penakut. Pantang nampak kucing yang bukan kawan susah senang dia, dia akan lari meluru masuk ke rumah lalu mencari tempat persembunyian. Sedangkan real Ontot pun Chokey tertunduk sebab hormat bapa dia tuu.. Wahaha..Ontot memang macam tu..dia macam BOS bermuka dua kalau dengan Chokey..sebab tu la chokey takut!

Tapi kali ni, Chokey nampak lain sangat. Vvaaah! jelaslah kan... Chokey cemburu. Taknak ada kucing lain dalam rumah ni selain dia dan bapa dia, Si Ontot.

Selepas kejadian tu, saya langsung tak nampak si Ontot nombor dua tu lagi. Semoga selamat dan sihat. Boleh tahan juga Si Chokey ni! VvaawaahhHHHHHH!


Terima kasih membaca entri ni.

With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .


Share:

12 Kata-kata Dari Teman:

Puan Za Mohmad berkata...

i mis my tokin! dlu kak za ada kucing datang namanya tokin, asal balik kerja je mesti die mesti kejar kete kak za. rindunya kat die, jiran kak za bela die sakang, yang bestnya die masih kenal ngan kak za

mamapp berkata...

Alahai comelnye pandai Pula dia menyamar. Semoga berjumpa skulq si ontot

azlina ina berkata...

kiut kucing dia.. org Kata jiwa lembut jnis yang minat kucing.Murah rezeki awk,bagi kucing makan

Flavnesz berkata...

Hahahah.. Ontot no 1 tu comel walaupun mcm samseng sikit..! XD

Sofinah Lamudin berkata...

Cute nama dia.. Tokin. Sebab bulu kaki dia macam stokin ke ? hehe.. Sweet laa kenal ngan Kak Za lagi walaupun jiran yang jaga.

Sofinah Lamudin berkata...

Ontot saya belum balik.. Huwarrgghhh!

Sofinah Lamudin berkata...

Amiinn... terima kasih kak Ina. Eh betul ke panggil kakak ? Tehee.

Sofinah Lamudin berkata...

Kann.. muka dia garang.

dd berkata...

Haha pandai menyamar ah.. haha.. kadang2 memang best dengar kucing membebel ni :D lucu

Sofinah Lamudin berkata...

Dia marah tapi macam bercakap-cakap... ahahaha!

Movie HD Free berkata...

hahaha dia nk ckp krg sush nk phm kucing tu

Sofinah Lamudin berkata...

Hahaha...bijak sangat.