SELAMAT DATANG KE BLOG SOFINAHLAMUDIN.COM

Sila gunakan
untuk memudahkan pencarian topik dan pembacaan di dalam blog ini.


Rabu, 27 Disember 2017

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Semalam, 26 Disember 2017, saya dan Mr.Bee menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang ke 3 tahun. Pejam celik pejam celik je dah tiga tahun usia perkahwinan kitorang. Kalau kira sejak berkenalan sebenarnya dah lima tahun kitorang bersama susah senang, gembira sedih, dan ketawa menangis. Boleh ke entri saya bertajuk "Anniversary perkahwinan kami ke 3 tahun" untuk baca macam mana kitorang kenal. Tak lama sangat berkawan kitorang dah bertunang. Kitorang sambut kat Wilayah Persekutuan Labuan je tahun ni. Sebab anniversary tahun tahun lepas dah kat Kota Kinabalu. Kali ni nak sambut anniversary perkahwinan ringkas tapi bermakna!

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Sempena Anniversary ke 3 ni, kami pilih tema warna maroon untuk baju sedondon. Cadangan nak pakai sedondon on Anniversary ni confirm sure la saya. Wahahaha...Tapi, warna maroon tu Mr.Bee yang pilih. Warna kegemaran dia. Baju t-shirt couple je. Bukan outfit nak berfesyen. Wehehe.. saya ni agak ke-boyish-an sedikit. Suka pakai kasut.Jarang korang nampak saya pakai pakaian ke-ladies-an atau ke-feminin-an tu (Hancur tatabahasa). Wahaha.. Tambah tambah saya tak bekerja jadi kalau pergi majlis tertentu je laa saya pakai baju jenis macam tu. Pakai kasut tinggi pun boleh kira la berapa kali setahun saya pakai. Macam susah je nak bergerak. Saya rasa macam kurang pantas...atau perasaan saya je macam tu. Wehehe...

Baju couple yang kitorang pakai sempena Anniversary ke 3 tahun ni dari Bajupanas.Tee.. Boleh baca entri bertajuk "Baju Couples Dari Bajupanas.Tee".

Walaupun sebelum kami bertunang dulu banyak luangkan masa kat Kota Kinabalu, tapi perkenalan kami bermula di Wilayah Persekutuan Labuan. Jadi.. kami nak 'belayar' semula ke tempat tempat yang ada kisah cinta kami berdua. Vvaaah!

Lokasi kegemaran sebelum dan selepas bertunang

Sebenarnya ada banyak tempat kegemaran kitorang kat Labuan ni. Tapi dalam masa satu hari tak cukup masa nak pergi ke semua tempat. Antara yang saya dan Mr.Bee pergi adalah McDonald sebagai tempat temu janji kitorang yang pertama. Dulu memang McD adalah tempat makan yang kerap kitorang pergi bukan sahaja di Labuan tapi kat Kota Kinabalu. Bila kami dapati berat badan semakin naik sebab banyak makan makanan sedap dan manis manis, kami mula amalkan makanan sihat dan bersenam. Jarang jarang layan McD kecuali cheat day di hujung minggu. Dua tempat lagi yang sempat kami pergi semalam adalah Dataran Labuan dan Pancur Hitam Labuan.

Tempat kegemaran kami yang sangat sangat ketara adalah Kompleks sukan Air Labuan tapi masa memang mencemburui kami berdua. Wahaha.. so tak pergi laa semalam. Walau pun begitu, beberapa hari sebelum tarikh anniversary kitorang, kitorang ada juga melawat tempat tu. So, tu kira sebagai hari recall moment dulu dulu la juga kann... Tehee.

McDonalds, Lapangan Terbang Labuan (Pertama kali berjumpa)

Beberapa lama selepas berkenalan, kami berjumpa di McDonalds, Lapangan Terbang Labuan. McD, Labuan ni laa tempat pertama kami berjumpa face to face. Wehehehe... Masa tu, kami jumpa waktu pagi. Jadi makanan yang diorder adalah makanan untuk breakfast. Hari ni, kami pergi McD order burger kegemaran masing masing. Burger saya ialah GCB manakala Mr.Bee burger double cheese.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Masa kami ke McD semalam, terkejut sekejap sebab McD Labuan dah berubah wajah. Beberapa minggu yang lepas, memang kami nampak McD sedang renovate. Tapi tak tahu pula renovate sebab nak tambah McCafe! YyeahH! Nampaknya, kalau nak minum minuman McCafe, tak perlu dah tunggu bila berada di Kota Kinabalu. Kat Labuan pun boleh layan McCafe sampai pagi buta!

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


So, gambar kami berdua kat McD jauh beza sangat dengan gambar masa pertama kali berjumpa. Wahahaha... Sebab McD dah tukar wajah baru. Lebih cantik laa berbanding sebelum ni tapi agak sempit sedikit.

Dataran Labuan (Hadiah Hari Lahir Pertama dari Mr.Bee)

Kat Dataran Labuan, kitorang jumpa kat sini borak borak sambil tengok orang berlatih main bola sepak kat padang. Pemandangan kat situ bagi saya best juga. Nampak Ujana Kewangan dan beberapa bangunan yang lain. Kami bukan peminat bola sepak tapi saja nak lepak kat situ. Tehee. Psstt...kalau jalan jalan kat Dataran Labuan, jangan lupa pakai produk penjagaan kulit terutamanya produk sunscreen atau sunblog. Tambah tambah kalau nak berlama lama kat kawasan macam ni.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Kat sini laa tempat pertama kali saya dapat  3 hadiah hari lahir dari Mr.Bee. Hadiah kegemaran saya pula tuu! HEADSET! sebab saya suka dengar lagu. Hadiah kedua, Mr.Bee hadiahkan buku Cashflow Quadrant yang ditulis oleh Robert Kiyosaki supaya saya menambah ilmu mengenai kewangan dan bisnes katanya. Hadiah ketiga pula adalah keychain glow in the dark yang tertulis tarikh lahir saya. HEADSET , buku dan keychain tu saya masih simpan sampai sekarang.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Semalam, kitorang jalan jalan sekitar Dataran Labuan dan lepak sambil tengok orang main bola juga.. Yang berubah cuma warna tempat duduk. Di cat dengan warna bendera Labuan. Perubahan yang lain, bangunan Labuan Square dah siap. Kalau dulu, belum siap. Dan ada penambahan baru iaitu ada restoren kabin berhampiran Dataran Labuan. Malah ada food truck yang selalu setia menunggu pelanggan kat kawasan Dataran Labuan. Buat masa ni, kitorang tak pernah lagi masuk kat restoren Kabin tu sejak dibuka tahun lepas. Wehehe... In Shaa Allah suatu hari nanti kalau ada mood nak mencuba western food kat situ.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Kitorang jalan jalan sampai keliling Dataran tu sambil ambil foto banyak banyak. VvaaahH!

Pancur Hitam, Labuan.

Kat pancur Hitam, Labuan ni adalah tempat kitorang selalu piknik. Dulu, bukan hujung minggu pun kitorang piknik buat BBQ. Wahahaha... Rasa macam orang gila pun ada sebab orang piknik hujung minggu.. kitorang pula piknik hari biasa. Kejap BBQ ayam, kejap BBQ ikan... kadang kadang BBQ jagung..pelbagai makanan dah dijadikan mangsa. Kami buka tikar kat tepi pokok, duduk kat atas tikar tu makan. Lepas makan, baca buku.. penat baca buku, main game Clash of Clan dan POU. Rasanya, kucing yang ada kat kawasan tu pun dah kenal kitorang.. ToEeng!

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Jadi, semalam sempat juga jalan jalan sekejap kat kawasan situ tapi tak piknik laa.. Tehee... Sebab tak cukup masa. Kitorang nak ke bandar juga. Sejak dua menjak ni kerap sangat hujan. So, kawasan kitorang selalu piknik ni ada kerosakan sikit seperti pokok tumbang dan pasir pantai naik ke darat. Jadi, air yang bertakung kat situ, bukan sahaja air hujan tapi air masin dari laut. Huhu...

Makan Kek Anniversary ke 3 tahun

Tahun ni, tak order kek siap siap. Sebab pernah 1 kali, semasa birthday Mr.Bee, saya order kek dengan design yang dipersetujui oleh tukang buat kek. Dia kata boleh buat tapi nampaknya cakap tak serupa bikin. Jadi, agak serik nak tempah kat situ. Kek tak setimpal dengan harga. Tempat lain yang best belum tahu lagi kat mana. Di sebabkan tak menempah kek, kitorang bebas masuk ke kedai yang menjual kek kat Labuan.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Mr.Bee pilih kedai makan Olive untuk mencari kek sebab kebetulan kami belum pernah makan kek kat situ. So, ini adalah peluang kitorang nak merasa kek kat Olive. Kitorang pilih kek slice je sebab takut tak habis kalau beli yang belum potong. Perut masih kenyang dengan burger McDonalds lagi. Wehehehe.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Kitorang pilih 3 jenis kek, Nutela, Oreo dan...uhrmm tak ingat laa.. Wahaha.. Tak sangka pula kat Olive boleh request special sikit walaupun just order kek slice. Boleh tulis "Happy Anniversary 3rd Sofinazz"... Malah, diorang siap letak lilin. Eehh! Malu pula rasanya..ToEeng! Siap tolong ambilkan foto kitorang berdua. Nanti nak masuk makan kat sini lagi. Nak try makan makanan western kat Olive dan nak duduk kat ruang makan yang lain. Tempat yang kitorang duduk ni kat depan kaunter. Tu yang malu malu kucing dibuatnya.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin

Bila sebut pasal kucing, Makan kek dan layan Green Tea Latte dalam restoren/cafe Olive sambil berborak dalam tu, kami sempat menyaksikan adegan staff Olive bermain dan bercakap cakap dengan seekor kucing kat luar Olive. Wahahaha... Kelakar tapi bagi saya sweet sangat... Masa kitorang keluar dari Olive selepas selesai makan kek, kucing tu ada tegur kitorang. Kalau laa haiwan boleh bercakap, agaknya dia kata "Weh! Tak belanja saya kek ke?!" sebab sepanjang kitorang makan kek kat dalam tu, kucing tu dok perati kitorang je. Warna kucing tu sama betul dengan musuh Si Chokey kat rumah. Mr.Bee kata, keturunan musuh Chokey berada di mana-mana nampaknya. Wehehe...

Makan Malam dengan Mommy Ayah

Waktu malam, kitorang dah penat jalan jalan tapi belum nak balik rumah. Mood masih nak lepak kat luar. Nak tengok wayang tak boleh sebab dah janji dengan Mr.Bee kena puasa movie sebab boleh tengok kat Kota Kinabalu untuk New Year 2018.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


So, saya pun ajak Mr.Bee makan malam dengan mommy ayah kat luar. Lagipun, memang ada niat nak ajak mommy dan ayah makan kat luar sebelum ni tapi masa belum sesuai..Bila Mr.Bee setuju, kitorang berempat pun pergi makan malam kat Restoren JJ Nazar yang baru. Sebelum ni saya ada cerita tentang Restoren JJ Nazar yang baru ni kat entry "Dah Makan di Restoren Baru JJ Nazar, WP.Labuan".

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


Mommy dan ayah order Nasi Goreng Ayam dan Milo kosong. Lama juga tak makan kat luar dengan Mommy Ayah. Makan kat rumah tak sama kan makan sama sama kat luar.

Sambut Anniversary Perkahwinan Ringkas tetapi Bermakna - Sofinah Lamudin


With Love,
#Sofinah696 💕
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .


Share:

4 Kata-kata Dari Teman:

Sha Mohamed berkata...

Mengimbas kenangan zaman percintaan ye.. Comel tshirt couple tu..

Fatin Shahrizam berkata...

Sweet jee baju maroon sesama. Happy anniversary kak sofie. Semoga kekal bhagia selamanya. #tilljannah :D

Sofinah Lamudin berkata...

hehehehe... ye kak...

Sofinah Lamudin berkata...

Terima kasih Fatin.. Amiinn.. :D