Jumaat, 26 Januari 2018

Sejauh Mana Kebenaran dan Logik Analisis Tahun Peribadi Berdasarkan Metafizik Sains Pernomboran (Numerologi) - Part 3

Assalammualaikum Bloggers dan Readers,

Sambungan dari entri "Sejauh Mana Kebenaran dan Logik Analisis Tahun Peribadi Berdasarkan Metafizik Sains Pernomboran (Numerologi) - Part 2". Di entri ini saya akan menyambung perkongsian analisis saya berkenaan tahun peribadi saya dengan kehidupan saya di masa lalu. Selepas korang membaca analisis ini, korang pun boleh membuat analisis begini untuk tarikh lahir korang dengan tahun tahun peribadi korang di masa lalu dan masa kini.

Sejauh Mana Kebenaran dan Logik Analisis Tahun Peribadi Berdasarkan Metafizik Sains Pernomboran (Numerologi) - Part 3 - Sofinah Lamudin


Kemudian, korang boleh melihat dengan jelas apa yang sepatutnya korang lakukan apabila tiba tahun peribadi tertentu dalam tahun tertentu. Contohnya, tahun 2018, tahun peribadi kita apa.. jadi kita boleh membuat sedikit perancangan dan persediaan untuk kecenderungan kita pada tahun tersebut.

Misalnya, tahun peribadi korang pada tahun 2018 mempunyai kecenderungan untuk menghadapi situasi tertekan, persediaan kita adalah perlu bersabar dan cuba bertenang sebab biasanya, apabila kecenderungan kita sedemikian, kita tidak boleh bersikap agresif. Hal ini kerana, jika kita memilih untuk agreasif, masalah kecil akan menjadi besar atau situasi akan lebih teruk.

Baiklah.. saya sambung analisis tahun peribadi saya dengan kehidupan masa lalu saya.

Sejauh Mana Kebenaran dan Logik Analisis Tahun Peribadi Berdasarkan Metafizik Sains Pernomboran (Numerologi) - Part 3 - Sofinah Lamudin

Nak tahu tahun peribadi korang apa, boleh baca entri "Tahun Peribadi Berdasarkan Pengiraan Tarikh Lahir Metafizik Sains Pernomboran (Numerologi)".

Pada tahun 2011 merupakan tahun peribadi ke 2 saya. Awal tahun, saya mendapat jawatan baru di tempat kerja iaitu Supervisor Computer Coordinator (Management Information System Department). Bersyukur sebab gaji pun naik..wahaha...tapi..Hhaaah! ada satu kejutan selepas saya mengkaji tahun peribadi saya pada tahun 2011 ni. Tahun peribadi ke 2 jatuh pada tahun 2011 iaitu semasa saya bekeja sepenuh masa.


Waktu ni saya tak nak dah toleh belakang sebenarnya. Saya nak terus meraih pengalaman di department ni. Rupa rupanya, apa yang berlaku pada tahun 2011 ada kaitan dengan tahun peribadi ke 2 saya. Apa yang terjadi? Hancur semuanya bersama harapan. Wahaha..

Menurut fakta tahun peribadi ke 2, tahun peribadi ke 2 merupakan tahun yang cenderung untuk kita tertekan dan ketegangan saraf. Setiap masalah atau konflik atau perkara negatif tidak boleh dibesar besarkan pada tahun ini. Kita perlu bersabar, bertenang dan tidak bertindak mengikut emosi dan perasaan. Hal ini kerana..pada tahun peribadi ke 2 ini, jika kita bertindak atau memberi respon dengan sikap agresif, hal tersebut akan bertambah teruk.
Buktinya? Saya mengalaminya pada tahun 2011 ni walaupun department dah bagus, gaji dah baik di waktu tersebut. Ada satu situasi di tempat kerja pada tahun 2011, saya begitu tertekan dengan kerja, kawan, dan beberapa keadaan. Pada mulanya, di awal tahun hingga pertengahan tahun, saya cuba bersabar dan bertahan. Sakit hati, geram, marah masih boleh disimpan. Cuba untuk tidak membalas dengan respon yang negatif.

Ada masa, saya mengamuk sendirian dalam pejabat. Wahahaha.. Bilik tu boleh tahan luas dan tertutup. Hanya ada saya seorang sahaja kat dalam tu. Sebenarnya bukan department saya bilik tu tapi, pada tahun 2011 tu saya buat kerja 3 department tapi 1 gaji. Jadi, bilik tu saya dibenarkan untuk keluar masuk. Percaya atau tidak, banyak serpihan kaca dalam bilik tu pada tahun 2011. Yang didatangkan khas oleh saya dan dipecah pecahkan oleh saya demi melepaskan marah.


Tapi, itu masih terkawal. Keluar bilik tu buat macam tak ada apa berlaku. Depan bos masih boleh senyum. Dengan kawan kawan masih boleh bergelak dan bergurau. Dalam hati, mendidih nak mateyy. Wahaha... budak budak baru kerja, buat salah, saya yang dicari, saya yang menjawab, semua tu saya cuba untuk bersabar walaupun dalam hati rasa macam nak melempang. Tehee.

Tu semua awal tahun hingga pertengahan tahun punya cerita. Cerita seterusnya saya tersalah langkah. Buat silap paling besar sekali dalam hidup.

Tahun peribadi kedua ini membawa kecenderungan kepada emosi yang ekstrem termasuklah kemurungan. Jika kita sudah berkahwin, tahun peribadi kedua adalah tahun untuk mendalami perasaan dalam hubungan.
Kemurungan? Yes. Ada. Kalau kata tak ada pada tahun 2011 tu saya menipu. Tehee.. Saya suka berkurung dalam bilik semasa di rumah. Tak suka berborak banyak melainkan waktu nak bergila dan berketawa. Tu semua untuk lari dari masalah dan fikiran yang membebankan. Pergi ke KL sendirian tu pun salah satu faktor nak lari dari masalah. Banyak ambil cuti nak lari dari pelbagai masalah tempat kerja. Paling banyak alasan cuti bunyinya "Personal Matter" supaya orang sekeliling tak banyak tanya. Nak ke mana, ada urusan apa dan sebagainya. Meh~

Saya sebenarnya individu jenis multitasking. Sebelum tahun 2011 pun memang saya buat kerja multitasking kat syarikat tu tanpa merungut tapi, pelik saya rasa begitu tertekan melampau masa tu. Tahun tahun lain, kalau tertekan tak sampai macam ni. Masuk kelas aliran Sains Ekstrem, tertekan juga masa tingkatan 5 tapi tak ada la teruk mana. Redha je.. terima. Wahaha..

Tahun peribadi ke 2 ni, saya banyak mengalami kekeliruan, banyak hilang kawalan diri, kurang ceria, kurang menyerlah. Ceh! Wahaha. Tiba tiba, ada satu masa saya begitu memberontak dan marah dalam hati dengan semua situasi waktu tu, dengan hal hal kerja waktu tu, dengan kekecewaan impian yang tidak tercapai pada masa lalu, dengan masa depan yang kurang jelas dan sebagainya. Balik dari KL, saya bertambah marah dan kecewa sebab saya tak nampak apa yang saya nak ada di depan mata selepas balik dari KL. Rasa macam tak nak balik Labuan masa tu. Serius! Kemurungan teruk.


Kemudian, saya tak semana mana menukar imej. 360 darjah tukar. Berlangsung selama setahun. Pertengahan tahun 2011 hingga pertengahan 2012. Pertukaran imej yang kononnya nak bebas dan nak jadi diri sendiri tapi nampaknya masalah bertambah tambah atas sikap dan respon yang agak keras dan agresif dengan orang sekeliling.

Masih ingat lagi, masa ni ada seorang guru.. Mizan Adlia nama dia. Tegur kat private message tentang perubahan mendadak yang berlaku. Katanya, jangan terikut ikut.Dan ada nasihat lain, sorry tak boleh tulis. Sensored. Wahaha.. Saya pula respon memang jenis respon degil. Teruskan perubahan yang kononnya, itula diri sendiri. Kemudian, saya abaikan je dia. Meh~

Masa ni juga, saya tahu siapa yang benar benar kawan dan siapa yang bukan. Ramai juga yang tinggalkan saya selepas kejadian ni. Jadi bertambah lagi tekanan. Kebenaran dan logiknya analisis dan kajian tahun peribadi ke 2 saya ni agak terlalu tepat setiap fakta tahun peribadi ke 2 terutamanya kalau memberi respon dengan sikap agresif.

Kita perlu bersedia untuk sesuatu perkara seperti kelewatan,tertangguh, dan lencongan matlamat atau tujuan. Dan hal hal ini, kita perlu bersabar. Tahun peribadi kedua ini adalah masanya untuk memberi sumbangan , membantu dan setiap perkara perlu diambil berat secara terperinci apatah lagi jika perkara itu muncul kembali (masalah atau konflik).
Seperti yang saya kata tadi, kecewa dengan masa depan yang tidak jelas dan impian yang tidak tercapai. Rupanya tahun peribadi ke 2 memang ada kecenderungan tentang kelewatan, tertangguh dan lencongan matlamat. Kalau laa saya bersabar masa ini, saya rasa apa yang berlaku pada masa lalu, berjalan lebih baik sedikit. Takla teruk sangat.

Fakta tahun peribadi ke 2 juga ada menjelaskan bahawa kita juga boleh memberi masa kita untuk orang lain. Malah boleh menyumbangkan usaha untuk kerja orang lain. Tahun ini merupakan ujian untuk kepekaan diri dan emosi kita. Ini adalah masa untuk meningkatkan kebolehan kita untuk bekerja dengan orang lain dengan cara yang produktif dan ini mungkin sukar bagi kita jika kita sudah biasa bekerja sendiri tanpa kerjasama orang lain di masa lalu.
Patutla masa tu, banyak sangat kerja orang lain semua cenderung nak pass kat saya. Saya pula asyik nak marah marah je masa tu. Wahaha. Dah tak boleh sabar dah. Tak boleh kawal dan tak ada pengurusan tekanan yang betul.

Pada suatu hari, sesi tengking menengking pun terjadi dalam pejabat. Sesi saling muram pun semakin meningkat dengan orang dalam pejabat. Kes tuding menuding jari sesama sendiri pun tercetus. Sahabat khianat sahabat pun terjadi. Semuanya tidak berjalan dengan lancar.

Pada hujung tahun 2011, selepas kejadian besar berlaku antara saya, bos, eksekutif, supervisors dan accountant, saya tinggalkan syarikat tersebut tanpa notis. Bila imbas kembali cerita ni, buruk betul keadaan ni.

Masih lagi ingat, bos siap bagi warning, "Jangan datang sini selagi dia jadi masih manager kat situ." Balasan saya, "Siapa peduli? Saya datang sebagai pelanggan bukan pekerja. Customer always right". Hhaaah! Sampai macam tu laa sekali dialog kami. Tapi bukan direct tau, melalui orang ketiga. Tehee.. tukang batu api bukan main ramai lagi waktu ni. Terbayang sangat wajah wajah batu api ni. Tehehehe...

Tahun peribadi ke 2 merupakan tahun terbaik untuk kita bekerjasama dan membina hubungan baik yang akan memberi manfaat kepada kita pada masa akan datang. Tahun ini adalah tahun yang sesuai untuk mengumpul dan mengumpul. Sikap agresif akan menjadikan masalah buat masa sekarang.
Manfaat tahun peribadi ke 2 untuk "bekerjasama dan membina hubungan baik ni" tak banyak yang saya ambil peluang. Tahun 2011 tak tahu menahu pun hal hal metafizik. Kita langgar je dinding. Buat keputusan pun banyak ikutkan perasaan marah. Jadi tak ada yang elok sangat.

Yang saya ingat, hubungan baik yang pernah wujud di tahun peribadi ke 2 ni ada la beberapa orang jauh kat KL,Shah Alam,Sabah dan Sarawak. Yang Shah Alam dan KL tu majoriti kakak dan kenalan dari headquarters tempat bekerja juga. Paling ketara ada bonding tu tiga orang.

Kak Gee bantu saya semalam kat KL lepas member tinggalkan saya dan tak ikut plan masa kat KL. Kak Idah, pun bantu saya semalam kat rumah dia lepas member tak datang semasa temu janji. Kak Roslina membantu dari segi pengetahuan syarikat dan gaji serta komisyen.


Selepas pergaduhan dengan bos tu, bos call Kak Idah kat KL. Dia tanya apa dah jadi dengan saya kalau kalau Kak Idah tahu. Malangnya, Kak Idah pun tak tahu. Laa apa laa call KL pula kan. Saya kan kat Labuan. Macam mana orang KL boleh tahu banyak story? Tehehehe.

Saya tahu bos call Kak Idah sebab Kak Idah call saya pula lepas bos call dia. Kak Idah beri beberapa nasihat dan Kak Idah kata, bos nangis. Uhrmm..lepas letak telefon, panjang juga saya berfikir.

Pertama, saya dah kecewakan bos tu. Kedua, kami kawan baik sebelum dia jadi bos weyh. Sejak tahun 2008. Ni salah satu yang buat saya keliru bagai nak rak masa tu. Dia bos dan dia kawan. Dia manipulator atau dia memang ikhlas? Hhaaah! sampai ke situ laa fikiran negatif tu.

Bila fikir balik, saya boleh je bersabar, bertenang dan keluar dari syarikat tu cara baik. Jadi kalau pun saya dah bukan pekerja kat situ, mungkin dia masih kawan saya sampai hari ni. Disebabkan mengikut emosi dan perasaan. Jadi, itulah hasilnya. Walaupun saya bukanla merancang sangat nak kerja lama kat situ, saya rasa tak perlu keluar dengan cara yang tak betul. Tanpa notis pula tu. Terbang RM800 ringgit bayar hutang notis. Uh! Padan muka.

Jadi pointnya adalah kalau tahun peribadi ke 2 korang dah tiba, kuncinya adalah bersabar, bertenang, tarik nafas dalam dalam dan jangan buat keputusan ketika marah. Jangan bersikap agresif. Tahun peribadi ke 2 boleh mempengaruhi kita walaupun kita bukan jenis agresif. Saya tertanya tanya kenapa saya buat macam tu pada masa tu sampai la saya belajar metafizik pernomboran ni (Numerologi).

. . . . .
. . . . .

Pada tahun 2012 pula, saya sudah membuka muka surat baru. Saya diterima bekerja di Petronas Methanol Sdn Bhd. Pada tahun 2012, tahun peribadi saya adalah tahun peribadi ke 3. Tahun peribadi ke 3 merupakan tahun perkembangan sosial dan kreatif.

Tahun peribadi ke 3 merupakan tahun yang bahagia, tahun bersosial dan ia umumnya mencetuskan getaran yang cerah dan ceria. Tahun peribadi ketiga adalah merupakan tahun terbaik untuk memeriksa khabar rakan rakan lama dan meluaskan lingkaran sosial kita untuk mendapatkan rakan rakan baru.
Hal ni betul betul terjadi. Tahun 2012, saya begitu ceria dan gembira walaupun ada juga waktunya begitu sadis. Hal ni saling berkait. Pada tahun 2012, sebelum saya mendapat kerja di Petronas Methanol Sdn Bhd, saya  melawat seorang kawan lama. Kawan lama yang saya kenal dari syarikat membeli belah , tempat saya mengalami konflik pada tahun 2011. Tahun 2012 saya dapat merasakan tekanan sudah begitu jauh meninggalkan saya. Yang tinggal hanya perasaan sedih dan kecewa dengan apa yang sudah terjadi pada tahun 2011.

Nama kawan saya tu, Jelin. Dia baik orangnya. Jujur dan sedikit lurus. Hehe.. Pasa tahun 2012 tu, saya ada simpanan wang yang boleh tahan bayak hasil bekerja pada tahun 2011. Waktu ni, saya banyak masa terluang sebab dah tak kerja. Saya pun jumpa Jelin.

Melalui Jelin, saya jumpa lebih ramai kawan baru. Wahaha. Best, seronok dan enjoy! Banyak lepak, berbelanja dan membazir huhuhu. Dah la belum ada kerja lagi. Kawan kawan baru saya semua datangnya dari sebuah syarikat MLM, Elken.

Disebabkan saya mula menceburkan diri dalam dunia MLM, saya mula cenderung untuk memeriksa kawan kawan lama untuk mengajak diorang sama sama sertai Elken. Alhamdulillah.. semua kawan beri respon sangat baik terutamanya untuk berjumpa, lepak, borak dan hangout.

80% member lama yang saya jumpa bersetuju untuk sama sama buat bisnes MLM ni. Semua mendaftar dengan suka rela selepas mendengar pembentangan yang saya buat. Wahaha.. Seronok sangat. Relationship kami waktu ni agak memberangsangkan.

Pada suatu hari, saya diterima bekerja di Petronas Methanol Sdn Bhd, kat sini, saya dapat ramai kawan baru lagi. Bayangkan perasaan tu macam mana? Tehee.. Kawan baru kat Petronas pun memberi sokongan yang baik untuk saya di MLM. Di sebabkan saya berada dalam dunia MLM, friends of friends tu wujud. Kawan dia jadi kawan saya.


Selepas dari Petronas Sdn Bhd, saya kerja kat Diamoney. Lagi ramai kawan baru kat situ! Semua spoting belaka.

Kawan kawan lama pula, saya siap melawat kawan dan guru di dua buah sekolah tempat saya belajar dulu. SMK Mutiara dan SMK Lajau. Tak ramai yang nak sertai bisnes tapi ada yang menjadi pengguna produk.

Memang tahun yang meriah dengan kawan lama dan kawan baru.

Tahun peribadi ke 3 juga boleh memarakkan hubungan cinta dan romantik dalam urusan percintaan. Kita akan cenderung untuk bersosial dan menikmati kehidupan bersosial sepenuhnya pada tahun ketiga ini walaupun kita terpaksa membayar akibatnya di kemudian hari.
Kes cinta pula dasyat sangat masa ni. Dalam saya sibuk dengan bisnes MLM, memang ada kawan baru tu lelaki. Begitu juga kawan lama lelaki yang muncul.

Awal tahun, saya menjalinkan hubungan dengan ex boyfriend sebab dia salah seorang dalam bisnes MLM saya. Just berlaku macam tu je. Sedangkan dulu saya tak suka dia. Tapi tak lama hubungan ni. Sebab masih ada part yang saya tak boleh nak terima tentang dia.

So, saya just teruskan life dengan MLM. Kemudian, melalui Elken juga, ada seorang kenalan baru, lelaki dari seberang, area Sabah tiba tiba sanggup datang untuk event Elken. Saya ingatkan serius nak buat bisnes. Tiba tiba dia melencong. Siap say "ILY" kat event tu. Wahaha.. seriusly?.. Sya tak terima dia sebab dia kenalan yang terlalu baru. Tiba tiba je macam tu.

Kemudian, selepas saya tak nak menyambung kontrak di Petronas Methanol Sdn Bhd, saya pun berpindah tempat kerja. Kali ni di semua syarikat jewellery. Diamoney Jewellery Sdn Bhd. Semasa saya mencari kerja lain, menghantar resume ke sana ke mari, termasuklah menghantar resume ke Diamoney, saya ditemani oleh kawan lama. Kawan sekolah semasa tingkatan 4. Dia muda dari saya.

Dari hubungan kawan, tiba tiba jadi jalinan lebih dari kawan. Tapi tak lama dengan dia. Dalam tahun tu juga kami putus hubungan. Beberapa bulan je sebab faktor mak dia tak suka saya. Saya tak ada ijazah katanya. Wahahaha. Tak kisah la mak cik. Suka hati mak cik la ye. Lagipun, kitorang boleh je jadi kawan biasa. Dia tu muda sangat. Saya banyak marah marah dia macam adik. Tak sesuai untuk calon suami.

Sepanjang bekerja di Diamoney ada je orang tidak dikenali cuba mendapatkan nombor telefon. Saya hairan juga. Apa dah jadi sebenarnya. Sampai ada masa saya bagi warning kat kawan kawan tempat kerja, supaya tak bagi. Kadang rasa macam jadi budak hot pula. Wahahaha.

Semua tu saya reject je. Menakutkan muka masing masing. Pelik pelik perangai. Macam kemaruk pun ada juga sebab apa? Sebab, bila saya reject, dia cuba dapatkan nombor fon kawan perempuan saya yang lain pula. Dah tu, dia jenis pemaksa. Boleh boleh setiap hari dia sanggup duduk depan tempat kitorang kerja tu menunggu. Banyak pula masa dia.

Bulan Ogos, saya berkenalan dengan Mr.Bee. Melalui facebook. Dia mula conversation tentang Elken. Memang saya akan layan la kan. Tehee... nampaknya dia jodoh saya, dari situ, kami berkawan dan terus menjalinkan hubungan serius. Tahun 2013 bertunang, 2014 kahwin.

Untuk part fakta tahun peribadi ke 3 tentang "menikmati kehidupan bersosial sepenuhnya pada tahun ketiga ini walaupun kita terpaksa membayar akibatnya di kemudian hari", tu pun saya kena setepek kat muka. Sebab.. pada awalnya saya bekerja di Petronas Methanol Sdn Bhd. Walaupun hanya kontrak, gaji saya begitu lumayan. Bagi saya lumayan la tu masa tu sebab satu bulan boleh cecah RM3K kalau termasuk overtime. Purata RM2K memang confirm dalam tangan masa tu setiap bulan.

Selepas tamat kontrak, saya boleh boleh kata tak nak sambung. Kawan kawan saya kat Petronas semua sambung dan bersyukur sangat sebab kontrak diteruskan. Saya? Saya tak nak dengan alasan, bosan. Bagi saya masa tu, kerja kat Petronas Methanol memang agak bosan kalau nak banding dengan Diamoney. Diamoney, gaji kadang tak pun cecah RM1K, tapi heaven sangat! Tu maknanya, nak bergembira je tau. Nak enjoy. Huhu..

Gaji kat Petronas Methanol pun habis buat beli tiket kapal terbang pergi KL dengan kawan kawan Elken. Beli barang Elken laa banyak. Produk produk tu semua. Mahal mahal pula tu. Dan kos kat KL dan kos lepak sampai 1 hingga 2 pagi dengan member Elken. Kat Diamoney siap buat loan lagi untuk beli produk baru kat Elken. Lepas tu, terpaksa bayar setiap bulan RM200. Itula maksudnya, terpaksa membayar akibatnya di kemudian hari. Buat saving ASB pun kurang masa ni. Enjoy kedebak je tahu.

Pada tahun peribadi ke 3, kita mungkin akan lebih ghairah dan teruja untuk bergembira dan kekurangan tanggungjawab atau tanggungjawab akan dilepaskan sedikit. Selain itu, kita akan menaburkan terlalu banyak tenaga untuk mengerjakan banyak perkara.Akan banyak godaan untuk bersenang lenang tetapi perlu beringat  untuk matlamat/tujuan/misi hidup kerana tahun ketiga adalah waktu yang sesuai untuk mengembangkan bakat kreatif terutamanya yang berkaitan dengan seni dan kemahiran lisan. Pengiktirafan dalam hal ini mungkin pada tahun ketiga ini.
Hhaaah! Kunci utama untuk tahun peribadi ke 3, jangan lalai. Jangan makan godaan untuk bersenang lenang sangat takut matlamat dan misi melencong dan tertangguh.

Kalau part "Kemahiran lisan" tu untuk diri saya pada tahun 2012 lebih banyak tentang hal hal berdebat tentang MLM la dengan orang lain. Buat promosi , buat demo dan bercakap depan orang tentang produk dan sebagainya. Bukan senang benda ni, tapi tenaga saya banyak berlisan tahun 2012. Macam tak kisah malu dan tak fikir pun apa orang lain kata.

Walaupun tahun peribadi ketiga merupakan tahun yang bahagia dan seronok untuk aktiviti peribadi, tetapi ia mungkin tahun yang buruk untuk hal hal yang berkaitan perniagaan. Selain itu, tahun ketiga ini bukanlah tahun yang terbaik untuk kewangan.
Itulah hakikatnya saya pada tahun 2012. Walaupun saya kata,ramai yang nak buat bisnes MLM ni dengan saya. Banyak closing member (Orang sign up) tapi jualan saya tak naik naik. Mendatar. Penjualan produk tidak berjalan dengan baik. Sampai kalau ada member asyik tanya mok check saya RM berapa, saya sampai ke tahap nak tutup mulut dia pakai selotep. Wahahhaa.

Hal hal kewangan? Hhaah.. macam yang saya cerita tadi, banyak sangat berfoya foya. Beli tiket flight pergi KL, bayar seminar, event, beli produk, beli itu beli ini. Belanja kawan dan sebagainya. Tu salah satu faktor kenapa mesti kontrol untuk berseronok. Sebab duit pun tak terkontrol.

Hujung tahun 2012 tu, lepas kenal dengan Mr.Bee, saya banyak belajar tentang Forex trading. Banyak masa pergi belajar kat Kota Kinabalu. Banyak keluar duit untuk berseronok kat Kota Kinabalu sebenarnya. Sedangkan boleh je belajar kat Labuan. Lepas tu asyik ambil cuti unpaid. Tak bergaji la nampaknya. Hujung bulan gaji mengecil. Tapi masih ke Kota Kinabalu. Tinggal lama kat Club House, Apartment Hypermall 1 Borneo. Turun bawah terus ada shopping mall. Bayangkan duit tu pergi mana?

Dah la stay lama kat Kota Kinabalu. Satu minggu Kota Kinabalu, balik Labuan dua tiga hari, lepas tu Kota Kinabalu lagi semula.. kadang sampai 2 minggu kat Kota Kinabalu. Waktu ni ayah dah tak kisah dah kerap keluar Labuan, yang penting call. Jadi, saya macam kerbau terlepas dari kandang la.

Masih baru dalam Forex trading masa ni, untung tak sampai mana pun. Banyak dapat support dari Mr.Bee je. Tehee. Kawan kawan Forex trading pula jenis yang suka pergi makan makanan mahal mahal. Dah tu, order banyak banyak. Tu yang Mr.Bee sempat jadi 'besar'.

So, memang bukan terbaik sangat untuk kewangan untuk saya pada tahun peribadi ke 3 sebab saya dah tergoda dengan hal hal untuk berseronok tu semua. Tak peka malah terleka. Jadi, kunci untuk tahun peribadi tahun ke 3 untuk kewangan, kontrol je berseronok tu, In Shaa Allah kewangan pun selamat.

Saya berhenti kerja dari Diamoney hujung tahun 2012 untuk fokus forex trading dan online markerting. Kewangan kembali stabil selepas tahun peribadi ke 3 bertukar kepada tahun peribadi ke 4.

Bersambung di entri part 4 - "Sejauh Mana Kebenaran dan Logik Analisis Tahun Peribadi Berdasarkan Metafizik Sains Pernomboran (Numerologi) - Part 4"

With Love,
#Sofinah696 πŸ’•
Follow my instagram ; @sofinahlamudin, @jejakmoment, @labuanblogger, @sopheestudio, @sopheericher .


Share:

0 Kata-kata Dari Teman:

Catat Ulasan

Terima Kasih Sebab Membaca. Jemput Komen.
[Penafian] Pihak www.sofinahlamudin.com tidak akan bertanggungjawab dengan komen komen yang negatif. Setiap komen yang negatif adalah atas tanggungjawab pengomen itu sendiri.